اخبار گردشگری

جرائم ضد میراث فرهنگی اقدام علیه امنیت ملی است

به گزارش ایرنا سردار امیر رحمت اللهی، سه شنبه در آیین معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در شیراز، افزود: طبق قانون در مواردی حتی شروع به ارتکاب جرم در این حوزه، جرم تلقی می شود و این امر بیانگر اهمیت حفاظت از میراث فرهنگی است.
وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفاظت از میراث فرهنگی کشور، بیان داشت: میراث فرهنگی ایران، معرف هویت تاریخی این کشور است از این رو مهمترین اولویت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حفظ و حراست از این میراث گران بهاست.
رحمت اللهی ادامه داد: بخش قابل توجهی از توسعه صنعت گردشگری کشور به حفاظت و نگهداری از یادمان های تاریخی بستگی دارد.
وی، وظیفه یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی را نگهداری از اموال منقول و غیر منقول این سازمان دانست و بیان کرد: همکاری دو سویه این یگان با نیروی انتظامی برای حفظ امنیت گردشگران خارجی نیز امری بسیار مهم و ضروری است.
رحمت اللهی اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری یکی از مهمترین راه های برون رفت از شرایط فعلی اقتصاد کشور است و بروز بزهکاری های خُرد در این حوزه می تواند به رونق این صنعت ضربه وارد کند و وظیفه یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی پیشگیری از ایجاد بزه در این بخش است.
وی، گفت: استان فارس با وجود بهره مندی از ظرفیت های تاریخی و گردشگری فراوان، همواره در حوزه حفاظت از امنیت گردشگران خارجی در کشور پیشرو بوده و در سال های گذشته، پیوسته رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب کرده است.
رحمت اللهی، فعالیت های انجام شده از سوی میراث فرهنگی فارس را در سال های اخیر برای الکترونیکی کردن حفاظت از یادمان های تاریخی این استان، خوب توصیف کرد و اظهار داشت: حفاظت از میراث تاریخی باید به عنوان وظیفه ای ملی و همگانی تلقی شود.

** نوید راه اندازی پلیس گردشگری در فارس
فرمانده انتظامی استان فارس هم در این آیین، ایران را امن ترین کشور خاورمیانه دانست و گفت: براساس اظهارات گردشگران خارجی، احساس امنیت و آرامشی که آنها در طول سفر در ایران دارند کاملا برخلاف تبلیغاتی است که رسانه های خارجی بیان می کنند.
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی افزود: در حال راه اندازی پلیس گردشگری در استان فارس هستیم و این کار موید توجه ویژه نیروی انتظامی در حفاظت از مجموعه های تاریخی و مذهبی این استان است.
در این آیین، سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد به عنوان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس معرفی و از خدمات سرهنگ آیت الله عیدی پور، فرمانده پیشین این یگان تقدیر شد.
۹۸۷۳ /۶۱۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


یگان حفاظت


معارفه