اخبار گردشگری

شمار بازدیدکنندگان خارجی از گنبدسلطانیه ۱۲درصد افزایش یافت

میرموسی انیران روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده بیشترین گردشگران خارجی بازدید کننده از گنبد سلطانیه در استان زنجان به شهروندان فرانسوی، آلمانی، سوئدی، ایتالیایی، فیلیپینی، چینی و حتی کانادای اختصاص داشت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال ۴۰ هزار و ۹۵۲ گردشگر داخلی از گنبد تاریخی سلطانیه بازدید کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد نشان می دهد.
انیران خاطرنشان کرد: با وجود تمهیدات اتخاذ شده شمار گردشگران داخلی و خارجی روند روبه رشدی داشته اما تا رسیدن به حد مطلوب باید کارهای اساسی لازم برنامه ریزی و انجام شود.
این مسئول اضافه کرد: پایگاه میراث جهانی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اقدامات بسیار خوبی را در جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرد که همکاری سایر دستگاههای متولی امر در این بخش ضرورت دارد.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: بر این اساس میزان ماندگاری گردشگران در سلطانیه از یک ساعت و ۳۰ دقیقه در سه سال گذشته اکنون به ۶ ساعت افزایش یافته و تداوم این امر به امکانات و ایجاد زیرساخت های لازم نیاز دارد.
وی اظهار کرد: جذب سرمایه گذاری ها در تحقق و پیشبرد برنامه های ترسیم شده در جذب گردشگران داخلی وخارجی اهمیت بسزایی دارد و به عبارتی دیگر به توسعه اقتصاد سلطانیه و استان نیز منجر می شود.
انیران افزود: این پایگاه برای ایجاد فضایی دلکش و افزایش ماندگاری گردشگران به ایجاد فروشگاه صنایع دستی و راه اندازی رستوران حمام سالار در محوطه گنبد سلطانیه اقدام کرده که بسیار اثرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها تلاش می شود طی سال جاری شمار و میزان ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی سلطانیه و بازید از آثار مختلف تاریخی روند روبه رشدی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود ۱۴۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
۷۳۲۰/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گنبد سلطانیه


گردشگران خارجی


بازدید