اخبار گردشگری

احتمال رخ دادن اتفاقی شگفت انگیز و باور نکردنی در جام جهانی ۲۰۱۸

هر دوره از رقابت های جام جهانی دستخوش اتفاقاتی است که مخصوص خود آن رقابت هاست. به طور مثال می توان به درخشندگی شیر های رام نشدنی (لقب کامرون) در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و گلزنی های «روژه میلا» ستاره پا به سن گذاشته این تیم، اشاره کرد.جام جهانی ۲۰۱۸

همین طور ارتش تک نفره دیگو مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک که جام قهرمانی را به آرژانتین بخشید. ناکامی تحمل ناپذیر آلمان برابر مجارستان در مرحله گروهی جام جهانی ۱۹۵۴ سوئیس و سپس برتری و قهرمانی ژرمن ها مقابل همان مجار فوق العاده در فینال و… همه و همه از زمره حوادث بیمانند سرگذشت ادوار جام به حساب می آید.

اما در این دوره از مسابقات اتفاق جالبی افتاده است. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، فوق ستاره های دنیای فوتبال، شانس حذف شدن از جام جهانی را دارند و محمد صلاح دیگر فوق ستاره جهان، همراه مصر وداع زودهنگامی با این رقابت ها داشت. برزیل بزرگ هم اگر در بازی آخر به صربستان ببازد، ممکن است حذف شود و آرژانتین هم به لطف ۲ گل نیجریه به ایسلند، به روسیه برگشت.

حالا کریستیانو رونالدوی ۴ گله در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز ممکن است مرحله بعدی این رقابت ها را نبیند. رؤیا پردازی نیست، اما حدس صعود حیرت ساز ایران به مرحله بعدی کم نیست.

شاگردان کارلوس کی روش برابر مراکش و اسپانیا نشان دادند آسیا را نباید دست کم گرفت. پرتغال طبق آنچه ما تاکنون از مسابقات گروه B. جام جهانی دیدیم، نه قوی تر از اسپانیاست و نه حتی مراکش!

ایران یک مربی کاربلد، باتجربه و تاکتیکی به نام کارلوس کی روش را بالای سر خود می بیند که مثل کف دست پرتغال را می شناسد، چون کشور خودش است!

احتمال دارد در این دوره از رقابت های جام جهانی تیمی به قهرمانی برسد که تاکنون قهرمان این مسابقات نشده است.

حرفی که چندان هم بیراه نیست. نزول فوق ستاره ها با تیم های بزرگ دنیا به علاوه رشد و پرش برجسته کرواسی و بلژیک می تواند خالق شگفتی های بیشتری هم در روسیه باشد. باید امیدوار ماند و دید.

صحبت های کانتونا از عملکرد بهتر رونالدو از مسی در جام جهانی

کریستیانو رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عملکرد درخشانی از خود نشان داده و در دو بازی توانسته چهار گل به ثمر رساند.

اما لیونل مسی برای خلاف کریستیانو رونالدو روزهای کابوس واری را در روسیه پشت سر می گذارد و بعد از دو بازی هنوز موفق به گلزنی نشده و یک ضربه پنالتی هم از دست داده است تا آرژانتین در دو بازی خود تنها یک امتیاز کسب کرده باشد و خطر حذف شدن را به شدت احساس کند.

اریک کانتونا، ستاره پیشین شیاطین سرخ این گونه درباره مقایسه کریستیانو رونالدو با لیونل مسی سخن به میان آورد:”رونالدو در دیدار برابر اسپانیا هت تریک کرد. او یک ضربه پنالتی و یک ضربه آزاد را تبدیل به گل کرد اما مسی برابر تیم ملی فوتبال ایسلند نه توانست پنالتی را گل کند و نه ضربه آزاد را. این نشان می دهد که رونالدو بهتر از مسی بوده است.

تیم ملی فوتبال پرتغال در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید به مصاف تیم ملی فوتبال ایران برود و با یک تساوی به دور بعد صعود می کند.