اخبار گردشگری

گرمابه حسن آباد میبد با هزینه ۶ میلیارد ریال احیاء می شود

به گزارش ایرنا، محمد اسماعیلی روز دوشنبه در جریان بازدید از عملیات بازسازی و احیاء این گرمابه گفت: ایجادباغ ایرانی و احیاء گرمابه سنتی ازطرح هایی است که با همکاری دهیاری حسن آباد و میراث فرهنگی در این روستای هدف گردشگری در دست اجراست .
وی ادامه داد: گرمابه سنتی حسن آباد دومین گرمابه سنتی شهرستان میبد است که در فضایی به وسعت ۳۵۰ مترمربع با امکانات جدید مانند سونا، جکوزی، استخر و حمام شنی در دست احیاء قرار دارد و به عنوان یک گرمابه سنتی در کشور کم نظیر است .
اسماعیلی گفت: این طرح ها با هدف جذب گردشگر، رونق بوم گردی در منطقه و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای روستاییان انجام می شود.
بخشدار بفروئیه خاطرنشان کرد: از ۶ میلیارد ریال هزینه احیاء و بازسازی گرمابه سنتی حسن آباد، ۱٫۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات میراث فرهنگی و ۴٫۵ میلیارد ریال از سوی دهیاری اختصاص یافته است.
اسماعیلی در خصوص معماری این بنا که متعلق به دوره قاجار است، گفت: گرمابه سنتی حسن آباد دارای ۲ ورودی و ۲ مخزن مجزاست که مورد استفاده زرتشتیان و مسلمانان بوده است .
وی افزود: این پروژه با ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی بر اساس پیش بینی های انجام شده در اواخر نیمه اول سال ۹۸ آماده بهره برداری می شود.
بخش بفروئیه در مجاورت مرکز شهرستان تاریخی میبد و در مسیر جاده یزد به نایین قرار دارد.
ام / ۶۰۱۴/

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


میبد


گرمابه