اخبار گردشگری

آموزش ابزار شناخت ظرفیت گردشگری روستاهای کردستان است

آوات مکاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های گردشگری توسعه روستایی با تاکید بر بومگردی در این استان آغاز شده است.
وی افزود: روستاییان نیاز به آن دارند با اضافه کردن دانش بومی خود در راستای جذب گردشگری و توسعه این صنعت گام بردارند.
مکاری تاکید کرد: برخی روستاها جاذبه های گردشگری دارند و روستاییان به علت عدم آشنایی، از این ظرفیت ها برای کسب درآمد و معرفی روستا به عنوان هدف گردشگری مغفول هستند لذا میراث فرهنگی برای جلوگیری از این کاستی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی می کند.
وی یادآور شد: در سال جاری دوره آموزشی در پنج شهرستان قروه، دهگلان، کامیاران، دیواندره و سنندج با عنوان عنوان توسعه گردشگری روستایی با تاکید بر اقامتگاه های بوم گردی در سر فصل های گردشگری معماری، نحوه ارتباط با تورهای خارجی و داخلی و تبلیغات در فضای مجازی برگزار شده است.
مکاری اضافه کرد: در این دورها بیش از ۴۰۰ نفر از اقشار مختلف شامل دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی، سرمایه گذاران محلی و مردم روستاها تحت پوشش قرار گرفته و در رشته های صنایع دستی، بسته بندی خوراکی، تاسیس اقامت گاه بوم گردی آموزش دیدند.
وی بر اهمیت و لزوم بحث آموزش در جهت آگاه سازی جوامع محلی تاکید کرد و گفت: با توجه به اولویت بندی و تاکید دولت در بحث توسعه بوم گردی در حوزه گردشگری و ظرفیت های استان در این بخش، این دوره های آموزشی می تواند زمینه ساز رونق و رشد صنعت گردشگری، بخصوص در بحث اقامتگاه های بوم گردی باشد.
مدیر گروه تبلیغات و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: این سازمان در سال جاری برگزاری دوره های آموزشی مختلفی را برنامه ریزی کرده است.
به گزارش ایرنا، ۴۳ روستای کردستان براساس شاخص های تعیین شده، به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شده اند و بیش از ۱۰ مورد از این روستاها دارای ظرفیت های گردشگری اکنون در کانون توجه توریسم قرار گرفته اند.
استانداری کردستان برای رونق گردشگری در هر کدام از این روستاها یک میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد کرده است.
استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است، ۸۷۲ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول شامل (آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۵۶ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.
۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


آموزش


میراث فرهنگی


گردشگری