اخبار گردشگری, تور داخلی

شهرداری تابستان تور تهران گردی در۶ مسیر برگزارمی کند

به گزارش روز شنبه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، مهدی سیف اظهار داشت: تورهای تهران گردی از جمله برنامه های شهرداری تهران به مناسبت های مختلف است که پس از تجربه مثبت عید نوروز و استقبال خوب شهروندان، این تورها در ۶ مسیر در فصل تابستان برگزار می شود.
وی با معرفی تورهای سه برج( آزادی ، میلاد وطغرل ) ، اراضی عباس آباد، تهران گردی تاریخی، تهران قدیم، شمیران گردی و طبیعت گردی به عنوان مهم ترین تورهای تهران گردی در تابستان گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته قرار است بخشی از تورهای تهران گردی در مسیر محله عودلاجان، سرای مدرس، خانه پروین اعتصامی، حمام نواب، سرای کاظمی و دارالفنون برگزار شود و مسیر سعد آباد، موزه سینما، امامزاده صالح و تکیه تجریش نیز از دیگر مسیرهای گردشگری در قالب تور شمیران گردی است.
به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران شهروندان می توانند از طریق سامانه ۱۳۷، اپلیکیشن و سایت تهران گردی و کد USSB تقاضای خود را برای حضور در تورهای تهران گردی ثبت کنند.
وی با اشاره به نحوه انتخاب مجریان تورهای گردشگری در تابستان افزود: سازمان میراث فرهنگی تاکنون ۹ آژانس دارای مجوز برگزاری تورهای تهران گردی را به شهرداری تهران معرفی کرده و قرار است پس از رایزنی با مدیران آژانس ها و حصول توافق، اجرای تورهای تهران گردی آغازمی شود.
سیف اجرای طرح «موزه و دانش آموز» را از دیگر برنامه های تابستان امسال عنوان کرد و گفت: طبق توافق با وزارت آموزش و پرورش، قرار است مدارس دانش آموزان داوطلب برای بازدید از موزه ها را به اداره کل آموزش های شهروندی معرفی کنند و ستاد گردشگری نیز به عنوان مجری، اقدامات مربوط به برگزاری تورها را انجام دهد.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت طرح تاکسی های گردشگری در تهران اظهار داشت: در نوروز امسال برای اولین بار موضوع راه اندازی تاکسی های گردشگری در پایتخت مطرح شد و در سه ماه اخیر با حصول توافق اولیه میان ستاد گردشگری و سازمان تاکسیرانی، طرح پیشنهادی از سوی ستاد ارائه شد و قرار است در آینده با تعیین جزئیات طرح، اقدامات اجرایی آغاز شود.
تهرام/۷۲۴۵/ ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


شهرداری تهران


تور گردشگری


مهدی سیف