اخبار گردشگری

۴۰ خبرنگار سومین جشنواره اقوام ایرانی را پوشش خبری می دهند

فردین کمانگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر اینکه این جشنواره به صورت مستقیم از شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان پخش می شود، این تعداد خبرنگار نشریات و خبرگزاری ها نیز برای پوشش این رویداد فرهنگی ساماندهی شده اند.
وی اضافه کرد: کارت های مخصوص خبرنگاران صادر و میان آنها توزیع شده است تا از آیین افتتاحیه جشنواره که ساعت ۹:۳۰ امروز در مجتمع فرهنگی – هنری فجر برگزار می شود، کار خود را آغاز کنند.
کمانگر تاکید کرد: به رغم محدود بودن فضای برگزاری جشنواره، مکان خاصی برای اصحاب رسانه در محل برگزاری تعیین شده و به برخی امکانات از جمله اینترنت و سایر نیازمندی های خبرنگاران برای پوشش خبرها و تهیه گزارش؛ مجهز شده است.
دبیر کارگروه روابط عمومی سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی یادآور شد: بخش موسیقی و پانل های تخصصی جشنواره در محل برگزاری آیین افتتاحیه (مجتمع فجر) برگزار می شود و نمایشگاه صنایع دستی نیز در محل خانه حبیبی سنندج دایر می شود.
وی اضافه کرد: آیین افتتاحیه بخش صنایع دستی که نمایندگان صنایع دستی از ۲۵ استان کشور در آن حضور دارند نیز ساعت ۱۷ عصر امروز با حضور مسولان استان کردستان برگزار می شود.
۱۱ گروه برتر موسیقی نواحی مختلف کشور از جمله اوای موج از بوشهر، شاخوه شین از کرمانشاه، تال از لرستان، دیلمون از گیلان، کانی از قوچان، هزار آواز از تهران، اوای دل از سیستان و بلوچستان، پاییز از اقلیم کردستان عراق و گروه های ئاگرین و خوش نوایان از کردستان و چند گروه دف نوازی، هه لپرکی، سنتور نوازان و ارکستر کوکان در این جشنواره حضور دارند.
سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی روز شنبه دوم تا دوشنبه چهارم تیر ماه در سنندج در حال برگزاری است.
مجوز اصلی این جشنواره که دبیرخانه دایمی آن در اداره کل امور اجتماعی استانداری کردستان قرار دارد از آذر ۱۳۹۳ در ۱۵ رشته مختلف فرهنگی و هنری اخذ شده است.
جشنواره نخست سال ۱۳۹۳ برگزار شد و جشنواره دوم نیز اردیبهشت ۹۵ با حضور گروه های داخلی و خارجی در سنندج مرکز استان کردستان برگزار شد.
۱۲۶ رسانه و نشریه در کردستان فعالیت می کنند که ۷۰ رسانه مجوز خود را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دریافت کرده اند، ۶۰ روزنامه سراسری و ۱۵ پایگاه خبری کشوری نیز در این استان دارای نمایندگی هستند.
۴۹ رسانه نوشتاری شامل ۱۰ هفته نامه و ۶ دو هفته نامه، ۱۷ ماهنامه، ۱۴ فصلنامه و ۲ دو فصلنامه در کردستان مجوز فعالیت دارند.
۳۰۲۰/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره اقوام ایرانی


فرهنگ و هنر


رسانه ها