اخبار گردشگری

سالانه ۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل ساخته می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنام جو ، پنجشنبه شب در نشست با سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان اردبیل افزود: در زمان حاضر ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل وجود دارد که در مقایسه با وسعت استان و نیز ظرفیت بالای گردشگری و ورود انبوه مسافران به منطقه کافی نیست.
وی اظهار داشت: با ساخت سالانه ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل امیدواریم طی هفت سال آینده به نقطه مطلوب در این زمینه برسیم و امکان دسترسی آسان و مطمئن مسافران به شمال تا جنوب و شرق تا غرب این استان فراهم شود.
او افزود: برای چهار خطه کردن جاده سرچم نیز که راه اصلی دسترسی به پایتخت محسوب می شود ردیف اعتباری ایجاد شده و مجموع این طرح به غیر از تونل ها طی سه سال آینده به شکل چهار خطه اصلاح خواهد شد.
وی چهار خطه کردن راه نمین به آستارا ، تکمیل جاده کمربند گردشگری، راه های منتهی به آب های معدنی استان اردبیل، راه خلخال – پونل و خلخال به منجیل را از دیگر اقدام های انجام شده برای تقویت زیرساخت های گردشگری در این استان دانست.
بهنام جو ارتباط ریلی را نیز یکی دیگر از زیرساخت های مهم ارتباطی دانست که به خصوص در فصول سرد سال برای استان سردسیری مانند اردبیل دارای اهمیت فراوان است.
وی افزود: استانداری اردبیل توانست با پیگیری های لازم در ظرف دو ماه مبلغ ۷۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح راه آهن سراسری اردبیل را به شکل فاینانس بانکی عملی نماید.
وی با اشاره به اینکه ساکنان اردبیل در زمان مقرر قول داده شده یعنی تا دهه فجر سال ۱۳۹۹ شاهد ورود قطار به این شهر خواهند بود خاطرنشان کرد : تابلوی روزشمار افتتاح این طرح به زودی در ۲ میدان اردبیل نصب خواهد شد.
او گفت: مطالعه طرح راه آهن اردبیل به پارس آباد نیز تا اواسط سال آینده پایان می یابد و در تلاش برای یافتن منابع اعتباری مطمئن برای اجرای این طرح هستیم که به محض موفقیت در این ارتباط عملیات اجرایی طرح نیز آغاز می شود.
وی افزود: چندین طرح مطالعاتی نیز در فرودگاه اردبیل آغاز شده و برای فرودگاه پارس آباد نیز کارهای مناسبی انجام شده است.
استاندار اردبیل وجود دهها دهنه چشمه آب معدنی سرد و گرم را از مواهب بی نظیر طبیعی در استان اردبیل ذکر و یادآوری کرد: تاکنون بطور شایسته از این نعمت ها استفاده نشده است.
بهنام جو گفت: با مسئولین مراکز علمی ترکیه که در چند روز گذشته به اردبیل سفر کرده بودند تفاهم نامه ای منعقد شده و براساس آن که تا دو ماه آینده نهایی می شود پزشکان ترکیه برای آموزش دوره های آبدرمانی به پزشکان اردبیل به استان خواهند آمد.
او گفت: برای ایجاد سالانه ۲۰ هزار شغل جدید در استان اردبیل که قول آن به مردم استان داده شده ، صنعت ۱۲ هزار نفر،کشاورزی هفت هزار نفر و گردشگری ۵۰۰ نفر سهمیه دارند و این نشان می دهد جایگاه گردشگری باتوجه به استعداد و ظرفیت های بالقوه سیاحتی اردبیل برای این استان اندک می باشد و باید تلاش زیادی در این زمینه انجام شود.
سرپرست میراث فرهنگی ؛ گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: در تلاشیم تا کارهای مربوط به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان به شکل کامل از سازمان مرکزی به اداره کل میراث فرهنگی این استان تفویض گردد.
نادر فلاحی افزود: این اقدام به منظور کاستن از کاغذبازی و تشریفات زاید اداری و نیز هموار نمودن راه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان اردبیل انجام می شود.
وی اظهار کرد: براساس دستور استاندار اردبیل در زمان حاضر موافقت اصولی برای طرح های گردشگری استان اردبیل حداکثر ظرف یک هفته صادر می شود و ارگانهای ذیربط موظف شده اند در صورت مغایرت قانونی ، موارد را به شکل شفاف در اسرع وقت اعلام نمایند.
استان اردبیل یکی از مناطق گردشگری مهم کشور بوده و دارای جاذبه های بیشماری در این زمینه می باشد اما در زمینه راه های ارتباطی و زیر ساخت ها با مشکلاتی مواجه است.
۶۰۱۹/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


بزرگراه


اردبیل