اخبار گردشگری

سه اقامتگاه بوم گردی در گلپایگان به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا این اقامتگاه ها شامل خانه شجاع نظام واقع در شهر گلپایگان، خانه سیفی در روستای سعید آباد و خانه مجیدی در روستای غرقاب در شهرستان گلپایگان است.
فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح این سه واحد اقامتی گفت: یکی از ظرفیت های مهم توسعه گردشگری استان اصفهان ، ایجاد اقامتگا های بومگردی است .
وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۲۷۰ واحد اقامتگا های بومگردی فعال است و این استان به لحاظ تعداد اقامتگاه های بومگردی جزو اولین استان های کشور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در سالهای گذشته مورد توجه قرار گرفت بحث توسعه متوازن در استان و ایجاد اقامتگا های بومگردی در مناطق مختلف استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیلات بانکی بود که شهرستان گلپایگان به دلیل ظرفیت های ویژه تاریخی، فرهنگی و طبیعی در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.
الهیاری اضافه کرد: در این راستا اولین اقامتگا های بومگردی در نوروز سال ۱۳۹۶در شهرستان گلپایگان راه اندازی شد و با افتتاح سه واحد اقامتی جدید تعداد اقامتگا های بومگردی این شهرستان به چهار واحد رسید.
وی با اشاره به اینکه در یک ماه آینده نیز پنج واحد جدید اقامتگا های بومگردی به ظرفیت اقامتگاه های شهرستان گلپایگان افزود خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: این اقدام بتواند در توسعه گردشگری به عنوان یک عامل اقتصادی در ایجاد اشتغال و درآمد زایی در این شهرستان تاثیر گذار باشد.
معاون فرماندار گلپایگان نیز در این آیین از تلاش بخش خصوصی برای راه اندازی اقامتگا های بومگردی با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان قدردانی کرد.
محمد رضا توسلی به وجود بناهای تاریخی، سنگ نگاره های هفت هزار ساله و جاذبه های گردشگری شهرستان گلپایگان اشاره کرد و گفت: احیا و بازسازی برخی از این بناها نیازمند همکاری مالکان با میراث فرهنگی و جذب سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در این شهرستان است.
در این آیین همچنین از مستند ‘طعم طبیعت’ به کارگردانی ابوالفضل جاوید پور که با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان برای معرفی طبخ کباب سنتی گلپایگان به عنوان میراث ناملموس شهرستان گلپایگان تهیه شده بود رو نمایی شد.
شهرستان گلپایگان با قدمتی هفت هزار ساله دارای حدود ۳۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است که تاکنون ۲۶ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
این شهرستان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی و جمعیتی افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/۷۱۳۸ / ۱۳۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


اقامتگاه بوم گردی


میراث فرهنگی


صنایع دستی و گردشگری


گلپایگان