اخبار گردشگری

جشنواره ملی کباب فردا در گلپایگان برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان روز چهارشنبه در نشست خبری، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بیشتر کباب سنتی و دیگر قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری این شهرستان بیان کرد.
‘ سعید ضابطی ‘ با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این جشنواره از سوی ستاد و کمیته های هفتگانه به ریاست ‘ حسین یارمحمدیان ‘ سرپرست فرمانداری شهرستان گلپایگان انجام شده است گفت: پیش بینی می شود این جشنواره با استقبال خوب گردشگران و شهروندان مواجه شود.
وی برگزاری مسابقه فرهنگی، اجرای برنامه های مفرح و شاد، سخنرانی، برپایی غرفه های صنایع دستی، سوغات و توانمندی های تولیدی – صنعتی، در کنار غرفه های طبخ کباب سنتی با نان داغ و همچنین تجلیل از جمعی از خانواده های شهدای والامقام شهرستان گلپایگان را از جمله برنامه های این جشنواره اعلام کرد.
رئیس اتحادیه اغذیه و مواد پروتینی گلپایگان دیگر عضو ستاد برگزاری این جشنواره نیز با اشاره به اینکه در این شهرستان ۷۵ واحد صنفی کبابی، ۱۸ رستوران و هشت تالار به مردم خدمت رسانی می کنند گفت: در اولین جشنواره ملی کباب ۴۰ کباب پز و هنرمند گلپایگانی در چهار غرفه مراحل پخت و عرضه کباب را در معرض دید عموم قرار می دهند.
‘ حسین ثمری ‘ بااشاره به اینکه چهارهزار پُرس کباب با تخفیف مناسب در اولین جشنواره ملی کباب گلپایگان برای عرضه به مردم پیش بینی شده است، گفت: در صورت استقبال بیش از حد گردشگران و شهروندان از این جشنواره، آمادگی برای عرضه خوراک کباب به شهروندان و گردشگران با همکاری صنف کبابی در سطح شهرستان هنگام برپایی جشنواره نیز وجود دارد.
همچنین رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی از مهمانان و گردشگران در برگزاری اولین جشنواره ملی کباب گلپایگان پیش بینی شده است، گفت: برگزاری این جشنواره به عنوان یک رویداد مهم گردشگری محسوب می شود و در معرفی بیشتر توانمندی ها و جذب بیشتر گردشگر در این خطه تاثیرگذار است.
‘ مصطفی قانونی ‘ بابیان اینکه قدمت پخت کباب سنتی در گلپایگان به بیش از ۲ قرن می رسد، افزود: در نظر داریم شیوه پخت کباب سنتی این شهرستان را در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.
شهرستان گلپایگان با قدمتی هفت هزار سال، دارای حدود ۳۰۰ اثر تاریخی و گردشگری می باشد که تاکنون ۲۶ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
این شهرستان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی و جمعیتی افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/۷۱۳۸ / ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


جشنواره ملی کباب


میراث فرهنگی


گلپایگان