اخبار گردشگری

جشن نخجوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این جشن، وزیران فرهنگ کشورهای جمهوری آذربایجان ، اندونزی ، تاجیکستان ، ازبکستان ، الجزایر و معاونان وزرای فرهنگ ایران ، امارات متحده عربی ، قزاقستان ، ترکمنستان و قطر حضور داشتند.
« منصور آیرم» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و «واصف طالب اف» رئیس مجلس عالی نخجوان از دیگر حاضران این مراسم بودند.
این مراسم که با نمایش فیلمی درمورد تاریخ و فرهنگ پنج هزار ساله نخجوان آغاز شده بود ، با اجرای قطعاتی توسط ارکستر سمفونی نخجوان ادامه یافت .
جشن نخجوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از سوی سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی – آیسسکو – برنامه ریزی و برگزار می شود.
قرار است سمینار ملی «اهمیت سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و نقش آن در کاهش بیکاری جوانان » فردا -پنجشنبه- و نشست کارشناسی ‘ اجرای استراتژیک شهرهای سبز’ نیزروز جمعه در نخجوان برگزار شود .
بازدید از مکان های تاریخی و موزه های شهر نخجوان و شرکت در برنامه های فرهنگی مختلف از برنامه های پیش بینی شده برای مقامات و میهمان در نخجوان است.
در جریان برگزاری ششمین کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در اکتبر ٢٠٠٩ در باکو، نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٨ و همزمان تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شد.

انتهای پیام /*


فرهنگی


نخجوان


پایتخت فرهنگی اسلامی