اخبار گردشگری

همه مکلفند از گردشگری به عنوان محور اقتصاد ساز حمایت کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن مهرعلیزاده عصرسه شنبه در آئین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در اصفهان افزود: گردشگری مقوله‌ ای اقتصادی و اقتصاد ساز است و بی شک توجه به آن می‌تواند بسیاری از اهداف اقتصادی کشور ما را دستیافتنی تر کند.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساختهای گردشگری ادامه داد: افزایش هتل ها، مراکز فرهنگی و اماکن توریستی در کنارتوسعه زیرساخت حمل ونقل و راه اندازی شرکت های هواپیمایی راهکاری مناسب برای توسعه گردشگری است و توجه به این صنعت به عنوان کانون اشتغال وکسب کاردراستان اصفهان رویکردی و راهبردی منطبق با شرایط وظرفیت های استان اصفهان است.
استاندار اصفهان شناساندن موقعیت ها و امتیازات فرهنگی و گردشگری را از جمله وظایف نهادهای دولتی برشمرد و گفت: تشویق دیگر کشورها برای حضور در کشور ما به عنوان گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بیش از گذشته در این راه موفق شویم.
مهرعلیزاده، ارزان بودن تورهای گردشگری را از جمله شاخصه ‌هایی دانست که از طریق آن می توان با کشورهای فعال در حوزه گردشگری رقابت کرد.
وی خاطرنشان کرد: هر چه بتوان از هزینه های یک تور مسافرتی و گردشگری کاست، مسافران خارجی بیشتری ترغیب می شوند که به ایران سفر کنند.
به گفته استاندار اصفهان ، ارائه خدمات مناسب و بموقع و راحتی سفر نیز از جمله مواردی است که گردشگران به آن توجه می کنند و در این راه افزایش خطوط هوایی مستقیم بین شهرها و کانون های گردشگری کشورمان با سایر کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی همچنین از فعالان عرصه گردشگری درخواست کرد که تور های مشترک بین ایران و سایر کشورها برگزار کنند تا از این طریق میزان ریسک سرمایه‌گذاری گردشگری کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و دومین نمایشگاه بین‌المللی هتل، رستوران، فست ‌فود و کافی‌ شاپ در اصفهان با حضور سفیران هشت کشور، عصر سه شنبه در این شهرتاریخی گشایش یافت.
در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۹ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برپا شده است، ۸۰ مشارکت‌کننده خارجی از کشورهای ساحل عاج، تاجیکستان، استرالیا، ترکیه، امارات، مالزی، مجارستان و عمان و همچنین فعالانی از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، فارس، خراسان رضوی، کیش، هرمزگان و قم حضور دارند.
سفیران کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، کره‌ جنوبی، ساحل عاج، سنگال، ارمنستان، ویتنام و ژاپن در تهران نیز به عنوان میهمانان ویژه در آیین گشایش این نمایشگاه حضور داشتند.
این نمایشگاه تا یکم تیر و به مدت چهار روز در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در همجواری پل تاریخی ‘شهرستان’ اصفهان برپا خواهد بود.
علاقمندان می‌توانند در روزهای مزبور از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کنند.
عرضه توانمندی‌های گردشگری، هتل داری، اقامتی و پذیرایی در راستای گسترش صنعت گردشگری از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘وزوان’ ،’مزدآباد’ و ‘مون’ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین در استان اصفهان بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
ت / ۶۰۲۰ / ۱۳۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


اصفهان


نمایشگاه گردشگری