اخبار گردشگری

۲۵ طرح گردشگری درآذربایجان غربی اجرا می شود

جلیل جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها که درمناطق مختلف استان اجرا می شود شامل ۲ هتل پنج ستاره، یک هتل چهار ستاره، مراکز خدمات رسانی و گردشگری و اقامتی و همچنین مجتمع های آب درمانی است.
وی با بیان اینکه تمام این طرح ها توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد، گفت: تسهیلاتی نیز از منابع مختلف دولتی به آنها اعطا شده و پیش بینی می­شود که حجم سرمایه گذاری های آنها به حدود ۴۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال برسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: با اتمام و بهره برداری از این طرح ها برای ۸۲۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
جباری با اشاره به نیاز استان به افزایش ظرفیت واحدها و امکانات گردشگری، گفت: با توجه به افق برنامه ۱۴۰۴ دولت مبنی بر پیش بینی ۲۰ میلیون گردشگر خارجی برای کشور، افزایش ظرفیت هتلینگ و ایجاد مراکز گردشگری اعم از مذهبی، تفریحی، ورزشی باید در آذربایجان غربی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار بوده و دارای آثار تاریخی و طبیعی بی نظیر در سطح کشور و جهان است؛ این استان مرزی یکهزار و ۵۷۳ اثر ثبت شده ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی دارد.
به عقیده کارشناسان رونق صنعت گردشگری در استان نیازمند تامین زیرساخت های بهینه همانند حمل و نقل، هتل، رستوران و سایر بسترهای لازم برای توسعه این صنعت فاخر است.
۸۱۳۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


طرح گردشگری


هتلینگ


آذربایجان غربی