اخبار گردشگری

جزییاتی تازه از مصدومیت شدید روزبه چشمی

روزبه چشمی این روزها یکی از مورد توجه ترین بازیکنان حاضر در تیم ملی بود که از سوی کارلوس کی روش نیز به نام مدرن ترین مدافع ۱۰ سال اخیر فوتبال ایران معرفی شد.
روزبه چشمی

مصدومیت تلخ و بدهنگام روزبه چشمی باعث شد تا این مدافع آماده، خیلی زود جام جهانی را برای خود پایان یافته ببیند.
او که در بازی مقابل مراکش عملکرد خوبی داشت، با مصدومیتی که حداقل یک ماه به طول خواهد انجامید ادامه این رقابت ها را از دست داد.

خبر تلخ مصدومیت روزبه چشمی ، فضای اردوی تیم ملی را در آستانه جدال حساس برابر اسپانیا تحت تاثیر قرار داد. پس از انجام معاینات،مشخص شده که مصدومیت روزبه از ناحیه تاندون پا است و به دلیل درد شدیدی که در این ناحیه و بر اثر پیچ خوردن پایش حس می کند، حدودا یکماه امکان تمرین کردن ندارد.

به این ترتیب و با توجه به مدت زمان مصدومیت چشمی ، این بازیکن شانس حضور در تمرینات پیش فصل را هم از دست می دهد تا استقلال و وینفرد شفر هم به سهم خود از این مصدومیت متضرر شوند.

چه کسی جایگزین روزبه چشمی میشود

پس از این اتفاق حرف و حدیث هایی مبنی بر ورود یک بازیکن به جای چشمی در اردوی تیم ملی شنیده شد اما با توجه به قوانین فیفا این اتفاق هرگز نخواهد افتاد چرا که بند ۸ ماده ۴۴ قوانین جام جهانی می گوید تنها تا ۲۴ ساعت قبل از اولین بازی تیم ها می تواند جایگزینی بازیکنان در هنگام مصدومیت یکی از ۲۳ نفر صورت بگیرد. نیازی هم نیست که بازیکن جایگزین در آخرین لیست تیم حضور داشته باشد.

تنها اصول مهم این است که نامه را کمیته پزشکی فیفا تایید کند و برای فیفا محرز شود که مصدومیت واقعی بوده است. بازیکن جانشین هم باید با همان شماره بازیکن مصدوم وارد لیست شود. ضمنا اسم او باید بلافاصله به دبیرکل فیفا اطلاع داده شود.