اخبار گردشگری

پرواز اصفهان

به گزارش ایرنا، ‘ محسن مهرعلیزاده ‘ روز سه شنبه در دومین نشست خبری خود تصریح کرد: سن پترزبورگ و اصفهان شهرهای خواهرخوانده هستند اما اصفهان نتوانسته است از این ظرفیت برای جذب گردشگران روسیه و توسعه گردشگری خود استفاده کند.
قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ روسیه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۷۸ در اصفهان منعقد شد.
وی توضیح داد: ۲۶ هزار نفر از حدود ۱۰۰ هزار گردشگر ایرانی که سالیانه به روسیه می روند از شهر سن پترزبورگ دیدن می کنند اما گردشگران روسی بسیار کمی به کشورمان بویژه اصفهان سفر می نمایند.
استاندار اصفهان تقویت صنعت گردشگری بویژه در بخش بین الملل را مستلزم تهیه و توسعه زیرساخت های این صنعت دانست و بیان کرد: چیزی که نتوانسته؛ زمینه بهره برداری از قرارداد خواهرخواندگی اصفهان با روسیه برای توسعه صنعت گردشگری را فراهم کند ، نبود پرواز مستقیم بین این دو شهر است.
وی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته به روسیه و شهر سن پترزبورگ سفر کرده است، گفت: در این سفر ضمن مذاکره با فعالان بخش صنعت گردشگری روسیه، چگونگی توسعه همکاری بین شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا دو ماه آینده پرواز مستقیم بین این دو شهر برقرار شود.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه در این راستا بسته های پیشنهادی به طرف های روسی ارائه شده است، گفت: ما می توانیم برای درآمدزایی بخش صنعت گردشگری و رشد اقتصادی استان زمینه همکاری با سایر شهرهای خواهرخوانده اصفهان را بیش از پیش فراهم کنیم و از این طریق درآمدهای استان را بدون اتکا به اعتبارات ملی که بخش زیادی از آن طریق فروش نفت تامین می شود را افزایش دهیم.

*** افزایش اعتبارات سد تونل سوم کوهرنگ
استاندار اصفهان در ادامه این نشست به برنامه های مدیریت این استان برای تامین آب این خطه اشاره کرد و افزود: اعتبار سد تونل سوم کوهرنگ در سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان بود که امسال این اعتبار به ۱۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
وی افزود: علاوه بر این میزان، اعتباری افزون بر ۲۹۳ میلیارد تومان از ردیف جدول ۱۹ بودجه کشور در نظر گرفته شده است که می تواند با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی به دو برابر افزایش یابد.
مهرعلیزاده بیان کرد: همچنین شرکت فولاد مبارکه برای اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است که در مجموع اعتبارات جذب شده برای این طرح بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد شد.
وی همچنین انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان را از دیگر طرح های بلند مدت مدیریت این استان برای تامین آب کشاورزی این استان اعلام کرد و گفت: برنامه های میان مدتی از جمله استفاده از تصفیه پساب برای کشاورزی و طرح های محیط زیستی اصفهان در نظرگرفته شده است .
استاندار اصفهان افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای بازیابی و ارتقای کیفیت تصفیه پسآب و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای انتقال پسآب به سد آبشار واقع در شرق اصفهان در نظر گرفته شده است.
وی درباره برداشت های غیر قانونی آب در مسیر زاینده رود نیز گفت: پس از مذاکرات زیاد با وزارت نیرو طی سه ماه گذشته جدول سهمیه بندی آب آشامیدنی استان یزد و همچنین آب کشاورزی و صنعت استان اصفهان در ماه های سال به تفکیک مشخص شده است.
مهرعلیزاده افزود: این جدول از اردیبشهت امسال مشخص و از خرداد امسال اجرا شده و تلاش ما این است که همه برداشت ها از حوضه آبریز زاینده رود بر اساس این جدول انجام شود و در این راستا به همکاری متقابل ذی نفعان و مسئولان نیاز است.
وی تجهیز چند صد تانکر آب برای آبرسانی به باغات به منظور جلوگیری از خشک شدن درختان، احداث ۷۰ حلقه چاه و همچنین اجاره ۷۰ چاه در اطراف اصفهان به منظور تامین آب شرب اصفهان در شرایط بحرانی بیان کرد.
استاندار اصفهان با رد وجود مافیای آب در این استان گفت: چنین مسئله ای در آب اصفهان وجود ندارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی افراد عنوان کرده اند که برنامه های مدیریت جدید استان تیر خلاص بر زاینده رود است، افزود: مهرعلیزاده نیامده است تیر خلاص به زاینده رود بزند بلکه آمده تا این رودخانه را احیا و باردیگر جاری کند.
مهرعلیزاده اضافه کرد: مدیرت واحد از سراب تا پایاب یک ضرورت است و باید میزان برداشت ها مطابق جدول سهمیه بندی کنترل شود و مسیر زاینده رود از ابتدا تا انتها ساماندهی تا از اتلاف و هدر رفت آب در بستر این رودخانه جلوگیری شود.

*** طرح جامع اشتغال کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی
استاندار اصفهان از تهیه طرح جامع اشتغال کشاورزان خسارت دیده بر اثر خشکسالی خبر داد و افزود: این طرح دقیق و عملیاتی متناسب با ارزش های جامعه ، عدالت، حفظ کرامت انسانی است و در تمام شهرهای واقع در مسیر زاینده رود که بر اثر کاهش آب زاینده رود آسیب دیده اند اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه در این طرح جامع هفت هزار و ۸۴۵ برنامه در قالب ۶۶ رشته یا رسته شغلی پیش بینی شده است، ادامه داد: اجرای این طرح به اعتباری افزون بر دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیازمند است که یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات تکلیفی بانک ها تامین، ۸۰۰ میلیارد تومان آن از طریق سرمایه گذاران بخش خصوصی و ۱۰ درصد این اعتبار نیز از طریق کشاورزان تامین خواهد شد.
مهرعلیزاده بیان کرد: این طرح متناسب با آمایش سرزمینی شهرستان های مختلف است و از هفته آینده آغاز خواهد شد که بخشی از آن تا چهارماه آینده نتیجه خواهد داد و بخشی از آن که نیاز به زمان بیشتری دارد سه سال آینده به بهرداری می رسد.

*** درآمد ۶۰۰ هزار تومانی کشاورزان از طریق انرژی خورشیدی
استاندار اصفهان درآمدزایی از طریق نصب پنل های انرژی خورشیدی بر سقف بام ها را از جمله برنامه های پیش بینی شده در طرح جامع اشتغال کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی بیان کرد و توضیح داد: در این طرح پنل های تولید برق از انرژی خورشیدی بر بام حدود یک هزار خانه روستایی نصب می شود که بخشی از اعتبارات آن از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی تامین و بخشی نیز از طریق دولت به عنوان امانت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

ادامه دارد…
۷۱۳۴/ ۲۰۹۳

انتهای پیام /*


سیاسی


استاندار اصفهان


نشست خبری


محسن مهرعلیزاده