اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

اصفهان دارای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری می شود

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در نشست مشترک عبدالکریم شادمهر، معاون اداری مالی و توسعه مدیریت، بهروز عمرانی معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان شیوه نامه راه اندازی شعبه ای در این شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
پس از بازدید معاونان پژوهشگاه از خانه های تاریخی اصفهان ساختمان تاریخی خانه کهکشانی در بافت تاریخی اصفهان برای راه اندازی شعبه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در این شهر در نظر گرفته شد.
در این نشست همچنین مقرر شد با استناد به شیوه نامه اقدامات لازم برای مرمت، ساماندهی و تجهیز این مرکز توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در یک ماه آینده انجام شود.
در نشست مورد اشاره همچنین تصمیم گرفته شد اعتبار اولیه برای شروع فعالیت های پژوهشی اعم از تولید اطلس های مردم شناسی، زبان و گویش و باستان شناسی از طرف استان و پژوهشگاه تعیین و تأمین می شود.
به گزارش ایرنا، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در سال ۱۳۸۳ و بر اساس مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاسیس و تا کنون اداره می شود.
فراهنگ**۳۰۷۹**

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


پژوهشگاه