اخبار گردشگری

۴۱ فقره مجوز اجرای طرح گردشگری در کردستان صادر شد

حمید اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها نیازمند ۳۹۸ میلیارد ریال اعتبار است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در نظر دارد علاوه بر آورده شخصی افراد از تسهیلات بانکی برای توسعه طرح های گردشگری نیز استفاده کند.
وی میزان اشتغالزایی پیش بینی شده برای این طرح ها را ۴۱۸ نفر اعلام کرد و افزود: تحقق این اهداف بستگی به همکاری بانک های عامل در پرداخت دتسهیلات و دستگاه های اجرایی در صدور مجوزهای مرتبط دارد.
اسکندری تاکید کرد: هفت مورد از این موافقت نامه ها مربوط به طرح های بوم گردی با ۲۱ نفر اشتغالزایی و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، یک مورد مربوط به هتل آپارتمان با چهار نفر اشتغالزایی و ۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲ مورد نیز سفره خانه سنتی با هشت نفر اشتغالزایی و چهار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: دیگر طرح هایی که موافقت اصولی آنها صادر شده است شامل سه مورد مرکز تفریحی با ۴۵ نفر اشتغالزایی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار، ۲۰ مورد مجتمع گردشگری ۳۰۰ نفر اشتغالزایی و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار و هشت مورد نیز مربوط به تاسیس واحد پذیرایی با ۴۰ نفر اشتغالزایی و ۱۲ میلیارد ریال اعتبار است.
وی اضافه کرد: با توجه به نیاز استان به تاسیسات و زیرساخت های گردشگری و آمادگی سرمایه گزاران برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری، کارشناسان این معاونت پس از بررسی و اولویت بندی طرح های ارجاعی موافقت نامه اصولی این طرح ها را صادر کرده است.
اسکندری به اهمیت و تاثیر گردشگری در پیشرفت اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: با توجه به مرزی بودن استان کردستان و کمبودهای این استان در زمینه صنعتی، می توان از پتانسیل های گردشگری برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استفاده کرد.
استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون ۸۷۵ اثر از این تعداد شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول شامل (آثارتاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۴ مورد میراث طبیعی، ۵۶ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول در فهرست آثار باستانی کشور به ثبت رسیده است.
۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


موافقت اصولی


میراث فرهنگی