اخبار گردشگری

دولت در کرمان نگاه جدی به مرمت آثار تاریخی دارد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، غلامرضا فرخی افزود: بازار تاریخی و یخدان های دوقلو، ۲ بنای مهم و شاخص شهرستان سیرجان هستند که در دست مرمت قرار دارند.
وی با بیان اینکه یخدان های دوقلو و بازار تاریخی سیرجان از محل اعتبارات استانی در حال مرمت هستند افزود: خوشبختانه تا کنون مرمت این ۲ بنای تاریخی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به اینکه تجدید اندود کاه گل مخروط پاچال و دیوار سایه انداز یخدان های دوقلو در این طرح مرمتی در حال انجام است، اظهار داشت: سقف های آسیب دیده و بخش هایی از پشت بام راسته بازار، بازار تاریخی شهرستان سیرجان نیز در حال مرمت هستند.
فرخی با بیان اینکه بازار تاریخی سیرجان قریب به ۲۰۰ سال قدمت دارد، تصریح کرد: قدمت یخدان های دوقلو این شهرستان نیز به دوره قاجاریه برمی گردد.
وی تاکید گرد: استان کرمان دارای هفت هزار اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و هفت اثر ثبت جهانی است که امیدواریم بتوانیم با همکاری برخی از نهادها، دستگاهها و بخشهای خصوصی که علاقمند به مرمت بناهای تاریخی این خطه از کشورمان هستند، تعدادی از آنها را مرمت وجهت فعالیت های گردشگری به بخش خصوصی واگذار کنیم.
شهرستان سیرجان در فاصله ۱۸۵ کیلومتری غرب مرکز کرمان قرار گرفته است.
۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت


سیرجان