اخبار گردشگری

طرح جامع گردشگری لرستان تدوین شود

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد مرادپور روز یکشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: درصورت پذیرش گردشگری به عنوان یک صنعت باید تمام زیرساخت های مورد نیاز آن را فراهم کرد.
وی اظهار داشت: صنعت نیازمند طرح توجیهی، رقابت پذیری، زیرساخت و درآمد است که در این راستا باید این موارد در استان لحاظ شوند.
مرادپور افزود: در صورت تهیه طرح و انتخاب بهره بردار امکان پیشروی در این امر فراهم می شود اما درصورت موازی کاری و بحث های تکرای صنعت گردشگری در لرستان پیشرفتی نخواهد داشت.
وی گفت: حضور گردشگر در لرستان باعث رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار می شود اما هنوز شاخص های لازم در استان فراهم نشده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: چند سالی است که در راستای رونق صنعت گردشگری در استان تلاش می شود اما همچنان اقدامات چندانی نشده و نقشه راهی وجود ندارد.
وی گفت: در صورت نبود طرح جامع گردشگری باید کارگروه ها و جلسات را تعطیل کرد چراکه بی برنامگی نتیجه قابل توجهی ایجاد نخواهد کرد.
مرادپور تاکید کرد که متولی جاذبه های گردشگری استان باید مشخص شود علاوه بر آن در تهیه طرح جامع گردشگری تکلیف تمام دستگاه های اجرایی لحاظ شود.
وی افزود: تمام دنیا گردشگر را به عنوان منبع درآمد در نظر می گیرند اما در لرستان بدون هدف برای جذب گردشگر تلاش می شود.
این مسئول با تاکید بر لزوم تغییر رویکردها و نوع نگاه مسئولان لرستان گفت: کارگروه ها و جلسات مناسبتی باید در زمان مناسب برگزار شوند.
۷۲۷۴/۳۰۲۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


معاون استاندار


طرح جامع