اخبار گردشگری

موزه های گیلان در جشن فطر باز هستند

رضا علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس دستور معاونت میراث فرهنگی کشور، به مناسبت عید سعید فطر، موزه رشت و تمامی مکان های تاریخی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان میزبان گردشگران هستند.
وی اظهار کرد: مکان های یاد شده ، امروز از ساعت ۱۰ صبح آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان و علاقمندان هستند.
به گفته علیزاده، گیلان با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های طبیعی، تاریخی و فرهنگی می تواند به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور مطرح باشد.
وی ادامه داد: شاید در سال هایی نه چندان دور گردشگری تنها در دریا و جنگل این سرزمین خلاصه می شد اما امروز در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری، توانمندی های بسیاری در این حوزه برای استان تعریف شده که موزه ها می تواند بعدی از آن باشد.
۹ موزه در گیلان فعال است که گنجینه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه فومن و موزه تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
موزه میراث روستایی گیلان، موزه تاریخ چای ایران (لاهیجان)، موزه نمایشگاه اسناد تاریخی رودبار، موزه فومن و بنای تاریخی قلعه رودخان از جمله موزه ها و اماکن تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان هستند.
۱۸۸۱ / ۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه


گیلان


عیدفطر