اخبار گردشگری

فرهنگ کرمانشاه در برنامه شب های فیروزه ای معرفی می شود

مهدی خالوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه این برنامه به صورت مستقیم از شبکه پنج سیما نیز پخش می شود، افزود: این برنامه از روز شنبه ۲۶ خرداد به مدت ۶ شب برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این برنامه از ساعت ۲۱ تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود، گفت: در این برنامه ظرفیت های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و همچنین شخصیت های برجسته استان معرفی می شوند.
وی زمان پخش زنده را هر شب ۷۵ دقیقه از شبکه پنجم سیما ذکر کرد و گفت: در شب اول، استاندار کرمانشاه مهمان برنامه خواهد بود.
رئیس اداره روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در ادامه گفت: در هر شب اجرای این برنامه به صورت محدود حدود ۱۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم استان حضور پیدا می کنند.
خالوندی، پخش نماهنگ، اجرای موسیقی، آئین های فرهنگی و معرفی فرهیختگان، کارآفرینان و چهره های برجسته استان را از جمله آیتم های برنامه شب های فیروزه ای ذکر کرد.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد.
مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و ۸۰۰ سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین آثار تاریخی استان است.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه ۱۰۰ هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلقت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
نوروز امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان کرمانشاه دیدن کردند.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


کرمانشاه


پخش زنده