اخبار گردشگری

صنایع دستی بوشهر رونق می گیرد

به گزارش ایرنا، سعید زرین فر روز پنجشنبه در آئین تجلیل از سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و صنعتگران صنایع دستی استان بوشهر افزود: صنایع دستی شناسنامه فرهنگی و تاریخی یک ملت و نشان دهنده جایگاه مردم مناطق است و با توجه به اشتغال و درآمد خوب این بخش باید کمک کرد صنایع دستی به جایگاه واقعی خود برسد.
وی اظهار کرد: امروز در صنعت پتروشیمی با هزینه ۱۰میلیارد ریال یک شغل ایجاد می شود ولی در صنایع دستی با سرمایه گذاری بسیار پایین شاهد بازدهی بیشتری هستیم.
زرین فر بیان کرد:در همین ارتباط تلاش می شود در مرکز هر شهرستان در استان بوشهر فروشگاه هایی برای عرصه محصولات صنایع دستی ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با تاکید بر نقش سازمان های مردم نهاد در این بخش گفت: امسال در جشنواره ملی سمن ها انجمن های سیراف پارس، صدای چرخاب و ماندستان آیین در بخش های مختلف افتخار آفرینی کردند به همین دلیل با نگاه ویژه از این سمن ها حمایت می شود.
وی افزود: با توجه به اشتغال و سودآوری و اقتصاد پایدار صنایع دستی تلاش می شود زیرساخت های مورد نیاز این بخش در استان فراهم شود.
ابوذر دهدار رئیس شورای شهر بوشهر نیز با اعلام آمادگی حمایت شورای پنجم شهر بوشهر از فعالان صنایع دستی گفت: تلاش می شود مکانی برای نمایش و فروش صنایع دستی به صنعتگران این شهر اختصاص یابد.
دراین آئین از صنعتگران صنایع دستی که نشان ملی دریافت کرده بودند و سمن های برتر جشنواره های ملی تقدیر شد.
۶۰۴۷/۶۰۴۳**

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


بوشهر


رونق