اخبار گردشگری

طرح های اشتغالزا روستاهای محروم را صاحب درآمد می کند

به گزارش شامگاه چهارشنبه خبرنگار ایرنا، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری پس از جلسه و انعقاد تفاهم نامه با علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در محل این سازمان افزود: با این تفاهم به ایجاد شغل در کشور رونق خواهیم داد.
وی ادامه داد: عمده طرح های سازمان میراث فرهنگی بر مبنای سرمایه گذاری بخش خصوصی است و ما فقط تسهیل کننده وام های ارزان قیمت و کمک کار آنها خواهیم بود.
مونسان ادامه داد: به ازای هر شغل به طور متوسط نیاز به ۵۰ میلیون تومان داریم که در مقایسه با سایر بخش ها رقم اندکی است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در زمینه بوم گردی، گردش مالی خوبی داریم و در زمینه صنایع دستی نیز طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی، سال گذشته ۲۸۱ میلیون دلار صادرات داشتیم و معتقدیم حدود ۲۵۰ میلیون دلار نیز صادرات چمدانی داریم و عدد ۵۰۰ میلیون دلار قابل توجه است، هرچند با اندکی حمایت قابلیت ۲ میلیارد دلار صادرات صنایع دستی از مبادی رسمی کشور و یک میلیاد دلار صادرات چمدانی داریم.
مونسان یادآور شد: ۱۷۳ هزار شغل در قابل طرح اشتغال فراگیر پیش بینی شده و در قابل طرح اشتغال روستایی نیز دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات ارزان قیمت توسط سازمان میراث فرهنگی به سرمایه گذاران جهت ایجاد اشتغال اختصاص پیدا می کند.

** تخصیص ۲۰ درصد از وام توسعه اشتغال روستایی به بوم گردی و صنایع دستی خلاق روستایی
علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز اظهار کرد: حوزه های گردشگری و صنایع دستی از جمله حوزه هایی است که دولت برای ایجاد یک میلیون شغل روی آنها حساب باز کرده است.
ربیعی افزود: رشد تعداد گردشگران داخلی و خارجی در طول سال های گذشته نشان از ظرفیت بالای این صنعت دارد.
وی ادامه داد: حدود ۲۰ درصد از وام توسعه اشتغال روستایی به صنایع دستی خلاق، روستایی و بوم گردی اختصاص پیدا کرده که براساس پیش بینی ما ۱۴۰ هزار شغل در این بخش ایجاد خواهد شد که البته سازمان میراث فرهنگی اعتقاد به ظرفیت بیشتری برای اشتغالزایی دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز نحوه تامین مالی وام ها و بانک های عامل مشخص شدند و امیدوارم در سه ماهه آینده مجموع منابع از محل توسعه اشتغال روستایی تامین شوند.
وی تاکید کرد: در بحث اشتغال فراگیر هم روی طرح های بزرگ متمرکز می شویم و مسیرهای گردشگری تعیین شده و براساس این طرح ها جلب مشارکت های بخش خصوصی انجام خواهد شد.
ربیعی عنوان داشت: طبقات پایین اجتماعی باید ایرانگردی ارزان قیمت داشته باشند.
همچنین در جلسه امروز تفاهم شد با تجمیع امکانات دو سازمان می توانیم این کار را از بازنشسته ها شروع کنیم، سپس حمایت های مالی برای ایرانگردی ارزان قیمت را از گروه های مختلف به عمل بیاوریم.
علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی امروز پس از نشست هیات دولت با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با محوریت همکاری‌های مشترک در حوزه اشتغال دیدار کرد.
موضوع نشست ربیعی با آذری جهرمی، زیرساخت و توسعه اشتغال درحوزه IT با تاکید بر تولید محتوا و محور گفت‌وگوی وی با ستاری در زمینه شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال بود.
محور نشست ربیعی با مونسان نیز توسعه اشتغال در بخش گردشگردی و صنایع‌دستی بود.
شبک**فراهنگ*۳۰۷۹*۳۰۶۱*۱۵۴۰**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


مونسان


میراث فرهنگی گردشگری


ربیعی