اخبار گردشگری

کاروانسرای بازارجهرم برای بازارچه صنایع دستی اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه که ۲۲ خرداد برگزار شد، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم گفت:اهمیت صنایع دستی تنها به دلیل درآمد اقتصادی نیست بلکه به لحاظ حفظ ارزش ها، اصالت ها و خاستگاه فرهنگی و هنری مورد توجه است.
علیرضا صحراییان با تبیین ویژگی‌ها و جایگاه صنایع دستی در شهرستان جهرم خواستار برنامه ‌ریزی و ساماندهی این صنعت شد و بیان داشت: با توجه به اینکه سرمایه اشتغال در این صنعت پایین است باید از هر فرصت و مناسبتی برای توسعه صنایع ‌دستی استفاده شود.
وی با تاکید بر ضرورت احیا و گسترش فرهنگ اصیل و بومی صنایع دستی در شهرستان، عنوان داشت:کاروانسرای واقع در بازار سرپوشیده محلی مناسب برای ایجاد بازارچه‌ صنایع دستی است، بنابراین در اسرع وقت باید نسبت به مرمت، بازسازی حجره ها و فضای عمومی کاروانسرا اقدام و در اختیار متقاضیان گذاشته شود.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم بیان کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به شناسایی و ترغیب سرمایه گذار به منظور راه اندازی بازارچه صنایع دستی اقدامات لازم به عمل آورد.
در این جلسه مقرر شد تعداد ۱۵ باب مغازه در بازارچه امام رضا (ع) به مدت یک‌ سال تا آماده شدن بازارچه دائمی صنایع دستی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
در این نشست حجت ‌الاسلام مدبر، امام جمعه موقت جهرم گفت: یکی از راهکارهای موثر در زمینه اشتغال، صنایع دستی است تا با اختصاص مکان های مشخص در نقاط مرغوب شهر عرضه کنندگان بتوانند کالاهای تولیدی خود را در معرض فروش بگذارند.
جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
۹۸۷۳/ ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


جهرم