اخبار گردشگری

زیرساختهای لازم گردشگری در استان سمنان فراهم نیست

غلامرضا کاتب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جاذبه های طبیعی و تاریخی استان سمنان منحصر به فرد است و برای افزایش اشتغال باید به صنعت گردشگری بیش از پیش توجه شود.
وی اظهارداشت: دولت برای ایجاد اشتغال پایدار علاوه بر ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی باید به سایر ظرفیت هایی پنهان این استان توجه بیشتری کند.
وی خاطرنشان کرد: زیرساختهای لازم گردشگری در این استان وجود ندارد ولی باید برای جذب گردشگر به برنامه هایی که سایر استان های موفق کشور در این بخش داشته اند، توجه کرد.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تدبیر و امید برنامه های راهبردی را در رابطه با توجه و توسعه صنعت گردشگری در کشور ارایه داد اما باید برای تحقق این برنامه ها مسوولان فرا بخشی عمل کنند.
وی با بیان این که در برخی از شهرهای گردشگری استان حتی یک هتل چند ستاره برای جذب مسافر وجود ندارد، گفت: نباید برای حضور گردشگران تنها به جلوه های طبیعی تکیه کرد و باید به زیرساخت های گردشگری هم نگاه ویژه ای داشت.
کاتب تصریح کرد: گردشگری یک اصل و یک فرآیند راهبردی است و علاوه بر توجه به حضور گردشگر در منطقه باید به نوع رفتار مسافران به طبیعت نیز توجه شود تا آیندگان از این نعمت های خدادادی بهره مند شوند.
وی بیان داشت: تنها نباید در برخی از ایام پرتردد سال زنگ خدمات گردشگری در کشور به صدا در آید و استان سمنان به دلیل برخورداری از طبیعت چهار فصل، باید پذیرای گردشگران در تمام فصول سال باشد.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است به طوری که در ۲ سال گذشته ۲۶ اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان گشایش یافت و اکنون ۶ اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز فعالیت و ساخت است.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۶۰۲۶/۷۳۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنعت


گردشگری


سمنان