اخبار گردشگری

راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در عراق پیگیری می شود

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه سه شنبه در دیدار با صنعتگران ایلامی به مناسبت روز صنایع دستی اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های گردشگری و همجواری ایلام با سه استان کشور عراق به منظور بازاریابی صنایع دستی بهره گرفته شود.
وی تاکید کرد: ایجاد بازار فروش و راه‌اندازی بازارچه ‌های صنایع دستی در مسیر زائران عتبات عالیات در مرز مهران نیز پیگیری خواهد شد.
استاندار ایلام یادآور شد: اتحادیه ‌‌های مختلف صنایع دستی باید در رفع مشکلات این حوزه نقش خود را بدرستی ایفا کنند.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: دولت تنها امکان تامین و توسعه زیرساخت‌ها را دارد اما ساز و کار لازم برای رفع مشکلات و بازاریابی از مسائلی است که باید توسط فعلان این عرصه اندیشیده شود.
وی یادآور شد: تکمیل حلقه مفقوده در این عرصه با راه‌اندازی دباغی و کارخانه ریسندگی از وظایف اتحادیه است.
وی اظهار کرد: بازاریابی و فروش صنایع دستی در بازارهای داخلی و خارجی نیازمند تنوع بخشی متناسب با نیازهای روز و سلیقه مشتریان است.
به گزارش ایرنا، در این آئین از هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی از جمله سحر چلنگر ابداع کننده گلیم نقش برجسته رونمایی شد.
همچنین از بسته بندی چندین محصول صنایع دستی استان شامل گلیم نقش برجسته، نمد و محصولات چرمی با حضور استاندار ایلام رونمایی شد.
سال ۹۶ در مجموع ۲۲ نمایشگاه صنایع دستی در این استان برگزار شد، گفت: در نتیجه برگزاری این نمایشگاه ها صنعتگران از محل فروش صنایع دستی ۳۵۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.
سال گذشته در مجموع ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار انواع صنایع دستی این استان به خارج از کشور صادر شده است.
هفت هزار و ۶۰۰ صنعتگر در ۳۳ رشته صنایع دستی در بیش از ۱۰۰ کارگاه فعال به صورت رسمی فعالیت می کنند که بیش از نیمی از آنها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند.
۶۰۳۲/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


صادرات