اخبار گردشگری

آموزش رشته های صنایع دستی در اردبیل توسعه یافت

سید صادق حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تعریف دوره های آموزشی به نیازهای روز استان توجه شده و به ویژه مقوله تولید کیفی، بهبود فروش، بسته بندی و برندسازی مورد توجه قرار گرفت.
او تشریح کرد: رشته های آموزشی عمومی شامل طراحی سنتی درجه ۲، تذهیب، نگارگری، سفالگری، پیکرتراشی و نقاشی روی پارچه است.
حسینی گفت: همچنین در آموزش های عمومی رشته های تراش سنگ، ورنی بافی، گلیم بافی ساده و دورو، میناکاری، رودوزی های الحاقی، قلاب بافی، سوخت روی چوب، قملزنی، معرق چوب برای خواهران، معرق چوب برای برادران ، منبت چوب، پیکر تراشی چوب، مشبک چوب و تولیدات چرمی دست دوز ارائه می شود.
او با اشاره به تعریف ۹۷ دوره در آموزش های عمومی ادامه داد: در بخش آموزش های تخصصی نیز دوره های قوانین و مقررات اداری و حمایتی، استاندارد کارگاه و مواد اولیه، مدیریت تولید و بازرگانی و بازاریابی و کارآفرینی وایجاد کسب و کار پیش بینی شده است.
وی افزود: همچنین برگزاری دوره های تخصصی آشنایی با اصول و مبانی برنامه توسعه خوشه های کسب و کار، بازاریابی بین المللی با رویکرد صادرات و مقررات صادرات و واردات در دست بررسی است.
حسینی ادامه داد: به دلیل اهمیت بسته بندی صنایع دستی، دوره های طراحی و بسته بندی تولیدات صنایع دستی، مدیریت تجارت حرفه ای کسب و کار، نحوه راه اندازی کسب و کارهای مجازی و آشنایی با اصول و مبانی طراحی محصول نیز تعریف شده است.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


اردبیل


آموزش