اخبار گردشگری

کاوش های باستان شناسی در ۲ تپه تاریخی شمیرانات انجام می شود

محمد انشایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ تپه تاریخی در فهرست آثار فرهنگی کشور به ثبت رسیده که درخواست کاوش های آن در مرحله انجام است .
وی با بیان اینکه تعدادی از سفالینه ها کشف شده برای قدمت گذاری بیشتر مورد کارشناسی قرارگرفته اند گفت: در بازدید اخیر معاون میراث فرهنگی استان تهران، گزارش کاملی از این تپه های تاریخی تهیه ودر خصوص کاوش های باستان شناسی به وی ارائه شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شمیرانات اظهارداشت : با وجود وسعت منطقه ای این محوطه های تاریخی در نظر داریم تا در این کاوش حریم درجه یک، ۲ و سه آنها مورد کارشناسی قرار دهیم.
انشایی همچنین از ایجاد نخستین موزه مردم شناسی و تخصصی شهرستان شمیرانات خبرداد و گفت: در حال حاضر پیشنهاد جانمایی آن در ساختمان شورای بخش لواسان بزرگ داده شد که با تخصیص اعتبارات این طرح در آینده نه چندان دور اجرایی می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان شمیرانات با بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می کند.
شمیرانات یکی از شهرستان‌های استان تهران است که در دامنه‌های البرز جنوبی قرار گرفته‌است. این شهرستان از شهر شمیران (شامل تمامی منطقه یک شهرداری تهران، بخش اعظم از منطقه سه و شرق و شمال منطقه ۲) و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران تشکیل می ‌شود.
تهرام/۷۲۴۷/ ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


تپه های تاریخی شمیرانات


مرمت