اخبار گردشگری

پردیس صنایع دستی در منطقه ۱۱ تهران ایجاد شد

محمد انشایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: منطقه ۱۱ به عنوان نخستین پردیس صنایع دستی تهران انتخاب شد که در نظر داریم در مراحل بعدی طرح پردیس صنایع دستی را با همکاری شهرداری مناطق ۴ و ۸ تهران به انجام برسانیم.
وی با بیان اینکه در نظر داریم تا ۶ پردیس صنایع دستی در سطح شهر تهران اجرایی شود، اظهارداشت: در این پردیس ها هنرمندان ضمن حضور در کارگاه ها، از آموزش های لازم در بخش فروش، بازاریابی، بسته بندی و برندینگ بهره مند شوند.
معاون صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین در نظرداریم تا با همکاری شهرداری منطقه ۹ تهران بازارچه فروش صنایع دستی به مساحت ۸۰۰متر مربع را به بهره برداری برسانیم.
انشایی ادامه داد: در این بازارچه تولیدات صنایع آبگینه(شیشه) از جمله شیشه گری فوتی، تراش روی شیشه، نقاشی روی شیشه و همجوشی شیشه(فیوزینگ) برای شهروندان راه اندازی می شود.

*ارز آوری ۶۰ میلیون دلاری صنایع دستی استان در سال گذشته
معاون صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: طبق آمار کمرگ، در سال گذشته ۶۰میلیون دلار ارز از فروش صنایع دستی استان تهران به کشور وارد شد.
وی ادامه داد: عمده محصولات صنایع دستی تهران به کشورهای ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، آلمان، ترکیه، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.
به گفته انشایی فروش محصولات صنایع دستی استان تهران، امسال ۱۵ درصد رشد خواهد داشت.

* ثبت نام بیمه ۱۵۰هنرمند صنایع دستی تهران انجام شد
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: طبق آخرین آمار ثبت نامی سایت بیمه هنرمندان صنایع دستی، ۱۵۰نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده اند.
وی ادامه داد: در تفاهمنامه سازمان میراث فرهنگی و سازمان تامین اجتماعی امیدواریم با تامین اعتبارات، بیمه هنرمندان قطع شده و جدید این نهاد برقرار شود.
انشایی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۰۰هنرمند صنایع دستی استان تهران بیمه می باشند ،تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷هزار هنرمند در یک هزار کارگاه صنایع دستی استان فعالیت دارند.
وی همچنین از تخصیص وام های حمایتی برای توسعه کارگاههای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خبرداد و گفت: در حال حاضر میزان این وام ها ۱۰تا ۱۵ میلیون تومان است که با سود ۴درصد به هنرمندان این رشته ها تخصیص می یابد.
انشایی خاطر نشان کرد: در نظرداریم با تخصیص اعتبارات مالی، بتوانیم کارگاههای سایر رشته های هنری را تجهیز کنیم.
وی همچنین از تجلیل ۱۱هنرمند تهران در چهارمین دوره نشان مرغوبیت صنایع دستی کشور خبرداد و گفت: مراسم تجلیل هنرمندان تهران سه شنبه(۲۲خرداد ماه) در موزه فرش برگزار می شود.
معاون صنایع دستی استان تهران با بیان اینکه این رویداد هنری ۲سالانه برگزار می شود خاطر نشان کرد: آثار ۴۰هنرمند در رشته های گلیم، معرق و منبت چوب، چرم، زیور آلات و پارچه بافی به داوری چهارمین دوره نشان مرغوبیت صنایع دستی کشور ارسال شد که ۱۱ نفر موفق به کسب نشان مرغوبیت کالا شدند.
تهرام/۷۲۴۷/ ۱۵۳۹ /

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


میراث فرهنگی