اخبار گردشگری

غار خزگه، زیبایی مدفون تاش در دامن کبیرکوه

به گزارش ایرنا این اثر ارزشمند طبیعت در دل کوهستان زیبای تاش که در درون خود چشمه و رودخانه از آب شیرین و زلال به همراه دارد سالیان سال است که مأمن و مأوای عشایر و حیات وحش منطقه است.
غار زیبا خزگه که در اثر جریان های طبیعی زمین به وجود آمده به طول بیش از ۴۰۰ متر چرخه ای از زیبایی و شکوه کوهستان ،رودخانه و جنگل را به نمایش گذاشته است.
این غاز زیبا در صورت معرفی ، ایجاد راه دسترسی و دیگر زیرساختهای گردشگری می تواند قطب جذب توریسم شهرستان و حتی استان باشد که در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر ارکواز و نزدیک به روستای خوشادول شوهان قرار گرفته است.
غاز خزگه به لحاظ ظاهری شباهت زیادی به غار زینگان در شهرستان مهران دارد ،اما قرار گرفتن آن در دل جنگل و کوهستان و وجود چشمه و آب زلال زیبایی آن را دو چندان کرده است.
در جریان بازدید میدانی خبرنگار ایرنا از این اثر طبیعی که در مسیر جاده عشایری قرار گرفته نیاز به ۵ کیلومتر جاده سازی دارد که می توان با کمترین هزینه از سوی دستگاههای متولی اجرایی گردد.
علی اکبر خلیلی از فعالان محیط زیست و معرف این شاهکار طبیعی می گوید : بارها پیگیر ایجاد راه دسترسی مناسب وسایل نقلیه به این منطقه بوده که تا کنون بی نتیجه مانده است.
مدیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: در خصوص این غار هنوز بررسی از سوی این اداره صورت نگرفته و اطلاعاتی از این غار طبیعی در دسترس ما نیست.
طالب خزان افزود: در آینده نزدیک با بررسی و بازدید میدانی از این اثر اقدامات لازم جهت معرفی و ثبت آن صورت خواهد گرفت.
فرماندار ملکشاهی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در اسرع وقت کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری باید از منطقه بازدید و مقدمات معرفی این اثر در فهرست اثار طبیعی کشور انجام گیرد.
محمد تاسمه با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری می تواند در پیشرفت شهرستان نقش آفرین باشد اظهار کرد: شهرستان ملکشاهی به لحاظ آثار طبیعی ، تاریخی و مذهبی از غنی ترین مناطق استان است که باید توسعه زیرساختهای گردشگری آن فراهم گردد.
شهرستان ۳۰ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد، ۳۱ اثرفاخر تاریخی از جمله کوشک قینفر و سنگ نوشته آشوری این شهرستان در فهرست آثار ملی و ۲ اثر طبیعی آبشار اما و تالاب سیاب درویش نیز در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است.
۷۱۷۹/۶۰۳۴

انتهای پیام /*


جغرافیا


میراث فرهنگی


غار خزگه


ملکشاهی