اخبار گردشگری

فعالان صنایع دستی مناطق کمتر از ۲۰ هزار نفر بیمه می‌شوند

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت صنایع دستی کشور، سازمان میراث فرهنگی با امضای تفاهم نامه همکاری با صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر، از امروز موظف شده است پس از ثبت نام هنرمندان و صنعتگران روستائی متقاضی، آنان را برای بهره‌مندی از مزایای پیش‌بینی شده در بیمه‌های اجتماعی به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و کشاورزان معرفی کند.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در این مراسم، تعداد افراد دارای کارت صنعتگری را ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و از افرادی که هنوز در سامانه این سازمان ثبت نام نکرده اند خواست برای استفاده از مزایای پیش بینی شده در بیمه اجتماعی روستائیان هرچه سریعتر اقدام کنند.
پویا محمودیان با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت کشور در حوزه های مربوط به صنایع دستی به صورت غیررسمی فعالیت می کنند، اجرای طرح بیمه اجتماعی صنعتگران روستایی را گامی موثر برای ایجاد امنیت شغلی این گروه از جمعیت کشور دانست.
محمودیان از آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ارائه معرفی نامه به صنعتگران روستائی خبر داد و گفت: براساس این معرفی‌نامه متقاضیان می‌توانند زیر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان قرار گیرند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه همکاری در مصاحبه با خبرنگاران، حداقل هزینه‌ای را که روستائیان و عشایر صنعتگر باید برای استفاده از مزایای این بیمه بپردازند، ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.
محمدرضا واعظ مهدوی گفت: براساس قانون، دولت نیز موظف است دو برابر این مبلغ را به عنوان سهم کارفرمایی پرداخت کند.
وی با بیان اینکه در این طرح صنعتگران روستایی و عشایر می‌توانند مانند سایر بیمه‌های اجتماعی در کشور از حقوق بازنشستگی بهره‌مند شوند، حقوق از کارافتادگی و فوت را از دیگر مزایای پیش بینی شده در این بیمه برشمرد.
واعظ مهدوی اخذ کارت صنعتگری از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی را برای متقاضیان الزامی خواند و تاکید کرد: سن این افراد نباید بیشتر از ۵۰ سال باشد.
وی خاطرنشان کرد: هرچقدر سنوات بیمه‌ پردازی متقاضیان بیشتر باشد در زمان بازنشستگی حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.
فراهنگ**۳۰۷۹** ۹۰۵۳**

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


بیمه


روستایی