اخبار گردشگری

موزه هنر چین، China Art Museum

موزه هنر چین (China Art Museum) در خیابان شماره ۲۰۵ شان ژان در منطقه پادونگ در شهر شانگ‌های واقع شده است و در تاریخ ۱ اکتبر سال ۲۰۱۲ افتتاح شد. این موزه در حدود ۱۶ هکتار مساحت دارد و یکی از بزرگترین موزه‌های موجود در آسیا است. این موزه آثار مختلفی از تاریخ و فرهنگ چین و همچنین تمدن‌های قدیمی این کشور را در برمی‌گیرد که گردشگران بخشی از تاریخ کشور چین را در آن می‌توانند مشاهده کنند.

نمایشگاه اصلی موزه هنر چین در چهار زمینه مختلف ایجاد شده است: هنر‌های مدرن و معاصر چینی، آثار هنری تاریخی و فرهنگی شانگهای، آثار و نقاشی‌های برجسته چینی و همچنین هنر‌های توسعه یافته کشور چین در قرن جدید. این چهار زمینه در سالن‌های کوچکتری قرار دارد و به طبقه‌های مختلفی تقسیم شده‌اند.

آثار هنری مدرن و معاصر چینی در سالن‌های شماره ۲، ۳ و ۶ در یک طبقه ۴۹ متری و سالن‌های ۷، ۸، ۹ و ۱۰ در یک طبقه ۴۱ متری به نمایش گذاشته شده‌اند. در این سالن‌ها عمدتاً هنر‌های مدرن شهر شانگ‌های قرار داده شده است که در حدود ۱۲۰۰ قطعه هنری را شامل می‌شود. این آثار هنری شامل نقاشی‌های چینی، تابلو‌های هنری، مجسمه‌سازی، و خوش‌نویسی هستند. این زمینه از موزه از اولین بخش‌هایی است که به وجود آمده است.

دومین بخش مهم موزه هنر چین، نمایشگاه دستیابی به آثار هنری با هدف توسعه تاریخی و فرهنگی شانگ‌های است که در سالن‌های ۱۵ و ۱۶ در طبقه همکف موزه ایجاد شده است. آثار هنری نمایش داده شده در این سالن‌ها ارتباط نزدیکی با فرهنگ محلی شهر شانگ‌های دارد و نمایش مناسبی از تاریخ و گذشته شهر ارائه می‌دهد.


<!– –>