اخبار گردشگری

ضریب اشغال ۸۵ درصدی هتل های تبریز در عید نوروز امسال

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این که باید تبریز را به شهر گردشگری تبدیل کنیم، گفت: تبریز ۲۰۱۸ فرصتی است که تبریز را به یک شهر گردشگری تبدیل کنیم.

«مجید خدابخش» در جلسه ی سیاست گذاری ستاد ۲۰۱۸ با تأکید بر این که این رویداد فرصتی برای معرفی شهر تبریز است، خاطرنشان کرد: هرچند برای تبلیغ در راستای این میزبانی اولویت با گردشگران خارجی است اما گردشگران داخلی هم باید بیایند و دیگران را هم دعوت کنند.

وی به برطرف کردن نواقص و نارسایی های موجود در میزبانی تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و افزود: نتیجه استقبال از رویداد تبریز ۲۰۱۸، در عید نوروز هم چنین تعطیلات تابستانی قابل ارزیابی است و طبق آمار ارائه شده، در عید نوروز سال گذشته هتل های تبریز دارای ۵۵ درصد ضریب اشغال بوده که امسال به ۸۵ درصد افزایش یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بر تسریع در روند حل مشکلات و نواقص اشاره کرد و افزود: بحث پخش موسیقی در رستوران ها نیز تحت نظارت و با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود و این موضوع باید طبق قانون پیگیری شود.

وی با بیان این که برای تبریز ۲۰۱۸ میهمان دعوت کرده ایم و باید خدمات ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: باید نواقص را برطرف کنیم. همانگونه که در عید نوروز، گردشگران از تعطیلی سه روزه ی بازار گلایه داشتند و از روز سوم به بعد این مشکل حل شد.

وی با بیان این که آموزش و پرورش استان می تواند در تبدیل کردن شهر تبریز به شهر گردشگری، اذهان مردم را درگیر کند، گفت: کند. اگر شهر تبریز را به شهر گردشگری بدل کنیم، در رویداد تبریز ۲۰۱۸ موفق خواهیم بود.

در شهر گردشگری پروازها بر محور تحویل هتل تنظیم می شود و «شهر گردشگر» در ایام عید تعطیل نبوده و اتفاقاً در ایام تعطیل همه ی امکانات و دستگاه ها خدمات ارائه می دهند.

در شهر گردشگری باید «مکانیکی ها، پمپ بنزین ها، بانک ها و همه امکانات و سیستم ها» در ایام تعطیلی نیز فعال بوده و در خدمت میهمانان باشند.

« دنیای سفر » این نوشته را از «
ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.