اخبار گردشگری

فروش صنایع دستی در گستره ای وسیع تر دنبال شود

به گزارش ایرنا،محمدابراهیم فروزانی شامگاه یکشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در شیراز افزود:باید بخش خصوصی برای فعال کردن بخش تجاری و بازرگانی محصولات صنایع دستی با رویکردی مطالبه گرایانه و قوی تر وارد شود.
وی ادامه داد: اگر صنعت گردشگری فارس رونق بگیرد طبیعتا بازار فروش محصولات صنایع دستی این استان نیز رونق خواهد گرفت.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: نمی توان تنها به انتظار رونق گرفتن فروش محصولات صنایع دستی در بازارهای خارجی نشست، باید از ظرفیت بازار داخل کشور نیز برای فروش صنایع دستی استفاده کرد که این امر نیازمند آشنایی مردم سراسر کشور با صنایع دستی این خطه است.
فروزانی اظهارداشت: شهرداری ها نقش بسیار کلیدی در فروش صنایع دستی دارند،همانگونه که در سطح شهر و در مجاورت ابنیه تاریخی امکان فروش چیپس و پفک وجود دارد باید امکان عرضه محصولات صنایع دستی نیز باشد.
وی افزود:برای رونق صنعت گردشگری و افزایش فروش محصولات صنایع دستی باید از فضاها و اماکن موجود استفاده بیشتری در خصوص عرضه صنایع دستی شود.
معاون استناداری فارس یکی از مهمترین بازارهای فروش صنایع دستی استان فارس را کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: کشورهایی که در نزدیکی ما قرار دارند بازار بسیار مناسبی برای عرضه محصولات صنایع دستی این استان هستند که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده صورت گیرد که متاسفانه تاکنون اینگونه نبوده است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت بالایی در زمینه تولید ثروت و شغل از طریق رونق صنایع دستی وجود دارد،اضافه کرد: هزینه ایجاد هر شغل در حوزه صنایع دستی یک دهم بخش صنعت است.
فروزانی گفت: صنایع دستی در کشور ما تعریف محدودی پیدا کرده است،هر خانه در استان فارس می تواند به محلی برای تولید نفیس ترین و گرانترین محصولات صنایع دستی تبدیل شود اما متاسفانه تاکنون تعریف درست و شناخت کافی از این حوزه به مردم داده نشده است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس افزود: خوشبختانه صنایع دستی در ایران و فارس اغلب عرصه فعالیت بانوان و جوانان است که اگر تمرکز بیشتری روی این بخش صورت گیرد قطعا توسعه اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت.
فروزانی همچنین گفت: برنامه های آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در شیراز تنها منحصر به سخنرانی تعدادی از مدیران شده که نباید اینگونه باشد.
۹۸۷۳ /۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


گردشگری


تجاری سازی صنایع دستی