اخبار گردشگری

حمایت از طرح های سرمایه گذاری گردشگری اولویت است

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز شنبه در آیین بازدید از مجموعه تفریحی – گردشگری سد امند تبریز با بیان اینکه صنعت گردشگری از اصلی ترین محورهای توسعه استان است، افزود: صنعت گردشگری می تواند نقش به سزایی در رونق اقتصادی کشور به ویژه آذربایجان شرقی به علت برخورداری از قابلیت های فراوان داشته باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به قابلیت های استان در حوزه اشتغال بخش گردشگری و صنایع دستی باید از فعالان این حوزه به صورت جدی حمایت کرد.
استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت‌های انجام شده در مجموعه گردشگری سیمرغ قدردانی و یادآوری کرد: این مجموعه دریاچه بی نظیری را در این منطقه ایجاد کرده و با بهره گیری از توان مشاوران صلاحیت دار بین المللی به منطقه ای بکر برای گردشگری تبدیل شده است.
خدابخش ادامه داد: از سرمایه گذاران این مجموعه انتظار می رود با همت و تلاش دوچندان این منطقه را به قطب گردشگری استان تبدیل کنند.
وی تحقق برنامه های تبریز ۲۰۱۸ را در گروی همدلی و همراهی بخش های مختلف دولتی و خصوصی دانست و گفت: توسعه گردشگری در استان نیازمند ایجاد زیرساخت های مورد نیاز است بنابراین ما نیز در این مسیر همراه سرمایه گذاران این بخش هستیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از عملیات اجرایی احداث بند انحرافی سد شهید مدنی تبریز بازدید کرد.
امند سد خاکی در شمال غربی تبریز و در نزدیکی روستایی به همین نام از توابع صوفیان احداث شده است.
عملیات احداث این سد در سال ۱۳۶۸ آغاز شد و در سال ۱۳۷۲ به بهره‌برداری رسید. آب قابل تنظیم سالانه این سد ۴ میلیون متر مکعب بوده و یکی از حدود ۱۰۰ سد حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.
طرح دهکده سلامت و تفرجگاه گردشگری منطقه سد امند که در کیلومتر ۱۵ جاده تبریز-صوفیان واقع شده، به عنوان منطقه نمونه گردشگری در زمینی به وسعت بیش از ۸۰ هکتار با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان و با همکاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساحل دریاچه این سد در حال اجرا است.
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


سد امند


استاندار آذربایجان شرقی