اخبار گردشگری

زمان جشنواره گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در تهران تغییر کرد

محمود باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار بود این جشنواره به مدت سه روز و از ۱۹ تا ۲۱ خرداد امسال برگزار شود.
وی افزود: دلیل تغییر زمان برگزاری این جشنواره وجود برخی ناهماهنگی ها بین مجموعه مدیریتی برج میلاد تهران و رزرو تعدادی از سالن های برج توسط افراد دیگر بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زمان دقیق برگزاری این جشنواره به زودی تعیین و اطلاع رسانی می شود.
باقری عنوان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی هر چه بیشتر آیین ها، فرهنگ، آداب، رسوم و سنن کهگیلویه و بویراحمد به مردم دیگر نقاط کشور است.
وی ابراز داشت: مشکلاتی در زمینه تأمین هزینه های اسکان و رفت و آمد افراد اعزامی از کهگیلویه و بویراحمد به تهران برای شرکت در این جشنواره وجود دارد.
باقری گفت: انتظار می رود که مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد همکاری لازم را برای رفع این مشکلات انجام دهند.
وی اظهار داشت: همکاری و مشارکت همه جانبه دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اداره کل میراث فرهنگی استان برای برگزاری آبرومندانه این جشنواره ضروری است.
باقری افزود: عده ای از خبرنگاران، عکاسان و مستندسازان کهگیلویه و بویراحمد برای پوشش خبری و انعکاس این جشنواره به تهران اعزام می شوند.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم‌ نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی ‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت، بارگاه امامزاده سید محمود (ع) کهگیلویه و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌ های کهگیلویه و بویراحمد است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
۷۵۳۵/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره گردشگری


برج میلاد تهران


کهگیلویه و بویراحمد