اخبار گردشگری

پوستر همدان ۲۰۱۸ رونمایی شد

به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در این آیین گفت: در یکی از جلسات شورای سیاستگذاری همدان ۲۰۱۸ قول داده شد فراخوانی در بین هنرمندان بومی استان برای طراحی پوستر این رویداد برگزار شود.
علی مالمیر افزود: در یک فراخوان از طراحان گرافیک و پوستر استان دعوت به همکاری شد و پس از ۲ ماه، ۱۱نفر از طراحان برتر استان در این فراخوان شرکت کرده و ۱۸ اثر به دبیرخانه رویداد ۲۰۱۸ ارسال شد.
وی ادامه داد: به منظور تسریع در کار داوری، خود ارائه دهندگان آثار، به داوری آثار یکدیگر پرداختند و با حضور سه ناظر از مجمع امور صنفی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، شرکت کنندگان علاوه بر آثار خود آثار دیگر هنرمندان را نیز مورد قضاوت قرار دادند.
وی اضافه کرد: در نهایت سه اثر با اکثریت آرا برگزیده شد که اثر گرافیکی ‘شروین حسینی’ مقام اول و عنوان پوستر برگزیده رویداد همدان ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داد.
گفتنی است؛ همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده است.
۲۰۸۷/۱۱۸۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


همدان ۲۰۱۸


رونمایی از پوستر