اخبار گردشگری

عمان به امارات هشدار داد

به گزارش ایرنا ، ‘عصام بن علی الرواس’ در سخنانی که از رادیو محلی ‘الوصال’ پخش شد، گفت: همسایگان باید بفهمند که صبر ملت عمان تمام شده است و سلطان عمان به خود اطمینان دارد و تاریخ خود و کشورش را می‌شناسد اما نمی خواهد به کسی بی حرمتی بشود. او اسنادی در اختیار دارد که اگر بخواهد آنها را فاش می کند درعین حال ما به این همه جار و جنجال نیاز نداریم.
این انتقاد‌ها همزمان با تصمیم عمان برای لغو مجوز فعالیت شعبه بانک ابوظبی در زمینه اوراق بهادار طرح شده است.
ازسوی دیگر امارات در ماه های گذشته علاوه بر جعل نقشه و انضمام استان ‘مسندم’ سلطان‌نشین عمان به کشور خود در جریان افتتاح شعبه موزه لوور در ابوظبی ، اردیبهشت ماه گذشته «’المهلب بن ابی صفره الازدی’ یکی از شخصیت های تاریخی عمانی و از رهبران مذهب ‘اباضی’ که در دوره اموی و صدر اسلام در این کشور زاده شده است را در یک سریال تلویزیونی به کشور خود نسبت داده بود که این اقدام با واکنش شدید مردم و مقامات عمان مواجه شد.
درگیری امارات و عمان در اوت گذشته کاملا آشکار شد. در این ماه امارات به تعدادی از اهالی جزیره سقطری یمن تابعیت داد و درمقابل، عمان نیز به ۶۹ نفر از خانواده ‘حیدر ابوبکر العطاس’ نخست وزیر سابق و خانواده ‘شیخ عیسی بن عفرار سطان المهره’ تابعیت داد.
روابط بین مسقط و ابوظبی شاهد تنش و بحران خاموشی در سال ۲۰۱۱ میلادی بود. این بحران درپی کشف یک هسته جاسوسی اماراتی از سوی عمان روی داد. این هسته در تلاش برای دستیابی به اطلاعات حساسی بود که شخص سلطان قابوس را هدف گرفته بود.
این بحران تنها با میانجیگری کشور‌های عرب منطقه خلیج فارس و اردن حل شد که براساس آن شروطی سیاسی و مالی به ابوظبی به نفع مسقط وضع شد.
شبک**خاورم**۱۵۰۸**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


عمان


امارات


سرقت آثار فرهنگی