اخبار گردشگری

گردشگران از جاذبه های آستارا استقبال کردند

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، از عصر یکشنبه گذشته تاکنون گردشگران زیادی از شهرستان های مختلف کشور وارد آستارا شده و از جاذبه های طبیعی، تاریخی و تجاری آن بهره مند شده اند.
مبادی ورودی آستارا از شمال و جنوب، لحظات شلوغ و پر ترافیک را تجربه می کند و خیابان های داخل شهر نیز در روزهای اخیر با ترافیک نیمه سنگین مواجه شده است.
۲ واحد کمپ اقامتی شهرداری آستارا با مجموع ظرفیت ۴۰۰ خانوار در ورودی شهر به منظور اقامت و ۱۸ کیلومتر نوار ساحل آستارا با سه طرح سالمسازی و بازار ساحلی معروف این شهرستان به عنوان مکان های گردشگری، مورد توجه مسافران قرار گرفته است.
تعداد زیادی از مسافرانی که از استان های شمال غرب کشور وارد آستارا شده و قصد سفر به استان هایی نظیر مازندران و گلستان را دارند، لحظات یا روزهایی را به بازدید از نقاط گردشگری آستارا اختصاص می دهند.
مسافرانی که از مسیر استان گیلان قصد دیدار از مناطق شمال غرب کشور به خصوص استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را دارند نیز سری به بازار ساحلی شهرستان آستارا می زنند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: پیش از آغاز تعطیلات نیمه خرداد، جلسه شورای ترافیک آستارا برگزار و تمهیدات لازم برای استقبال از گردشگران اندیشیده شد.
وحید پورحضرت افزود: حضور گردشگران از عصر یکشنبه در شهرستان آستارا آغاز شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و از مسافران انتظار داریم زمان بازگشت از سفر را مدیریت کنند تا در ساعت های پایانی روز، شاهد ترافیک سنگین در مبادی خروجی شهر نباشیم.
وی منطقه نمونه گردشگری حیران، ساحل های صدف، لوندویل، سفیر امید و بازار ساحلی را مقصد مسافران پرشمار آستارا در چند روز اخیر اعلام کرد.
شهرستان بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با جاذبه های متعدد گردشگری و ۱۳ هتل، ۹ هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر و ۲۶ واحد پذیرایی بین راهی، آماده استقبال از مسافران تابستانی است و مرکز آن با میزبانی میلیون ها گردشگر در سال و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگران


گیلان


آستارا