اخبار گردشگری

۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت ۵ بنای تاریخی خوی نیاز است

عزیز میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمام محمد بیگ، کلیسای گریس، کلیسای مهلذان، مقبره آل یعقوب و دبیرستان خسروی بناهای تاریخی در حال عایق کاری و استحکام بخشی است.
وی با اشاره به اینکه قدمت مدرسه خسروی به اوایل پهلوی برمی گردد، اضافه کرد: حمام محمد بیگ خوی جزو پنج حمام تاریخی کشور بوده و یکی از آثار باستانی مربوط به دوره صفویه است.
وی با اشاره به اینکه قدمت کلیساهای گریس و مهلذان به دوره قاجاریه برمی گردد، بیان کرد: با مرمت این کلیساها گام جدی در ارتقای جاذبه های تاریخی در راستای گردشگری مذهبی برداشته می شود.
وی افزود: این ۲ کلیسا و همچنین کلیساهای سورپ سرکیس و فنایی خوی ظرفیت گردشگری ارزنده ای برای شهرستان خوی محسوب می شود.
وی ادامه داد: چهار کلیسای خود در آینده نزدیک قابلیت اجرای مراسم های اقلیت های مذهبی همزمان با سایر کلیساهای آذربایجان غربی را پیدا می کند.
میرزایی با اشاره به لزوم مشارکت خیران در حفاظت از میراث فرهنگی بیان کرد: حضور خیران برای مرمت، ساماندهی و حفظ آثار ماندگار فرهنگی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته ۹۱ اثر تاریخی استان مرمت و بازسازی شد که در مقایسه با سال پیش از آن رشد چندین برابری داشت.
بازار تاریخی ارومیه، بازار تاریخی خوی، کلیسای مهلذان، مقبره آل یعقوب، خانه کبیری خوی، پل تاریخی باراندوز و برخی کلیساهای تاریخی و حمام ها از جمله آثار تاریخی مرمت شده در سال ۱۳۹۶ بود.
۷۱۲۹/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بناهای تاریخی


خوی