اخبار گردشگری

تسلیت مونسان به مناسبت درگذشت باستان‌شناس پیشکسوت

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی اصغر مونسان در این پیام تسلیت، از خبر فقدان استاد بی بدیل باستان شناسی و تاریخ هنر ایران و یکی از مفاخر حوزه میراث فرهنگی، ابراز تاثر کرد.
رییس سازمان میراث فرهنگی در این پیام نوشته است: خدمات ارزشمند ایشان به موزه ملی ایران هرگز از یادها نخواهد رفت و تالیفات گران سنگ این استاد بی بدیل، برای همیشه برای بهره برداری پژوهشگران و علاقه مندان به یادگار خواهد ماند.
معاون رییس جمهوری، درگذشت استاد کیانی را به جامعه فرهنگی و باستان شناسی ایران و خانواده وی تسلیت گفت.
کیانی متولد سال ١٣١٧ در شهر بابل بود که سال ۴٢ در مقطع کارشناسی باستان‌شناسی و تاریخ هنر از دانشگاه تهران و سال ۴٣ نیز در رشته تاریخ دانش آموخته شد و مقطع کارشناسی ارشد باستان‌شناسی را سال ۴۴ به پایان رساند.
او برای ادامه تحصیل به لندن رفت و سال ۴٩ با مدرک دکترای باستان‌شناسی و تاریخ هنر اسلامی از دانشگاه لندن دانش آموخته شد.
کارشناسی امور باستان‌شناسی، ریاست موزه هنرهای ایران، ریاست موزه ملی ایران، مدیریت هیات بررسی و تحقیقات باستان‌شناسی دشت گرگان و عضویت در هیات علمی گروه باستان‌شناسی و تاریخ هنر دانشگاه تهران در کارنامه فعالیتهای اجرایی کیانی به چشم می خورد.
کیانی بیش از ۴٠ سال فعالیت حرفه ای در عرصه‌های باستان‌شناسی و تاریخ هنر داشت که از جمله ثمرات آن می توان به انتشار کتاب‌های متعددی از جمله پایتخت‌های ایران، تاریخ هنر معماری در دوره اسلامی، تزئینات وابسته به معماری ایران، شهرهای ایران، کاروانسراهای ایران، مقدمه‌ای بر هنر کاشیکاری ایران و همچنین نظر اجمالی بر شهرنشینی و شهرسازی در ایران اشاره کرد.
محمدیوسف کیانی، یک‌شنبه، ۱۳ خرداد در سن هشتاد سالگی درگذشت.
پیکر آن مرحوم فردا ۱۵ خرداد ماه از ساعت ۹ از مقابل موزه ایران باستان تشییع می شود.
فراهنگ**١٠۵۵** ۹۰۵۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


باستان شناسی


میراث فرهنگی


پیام تسلیت