اخبار گردشگری

شب‌های قدر در مهمترین مساجد تاریخی شهرهای ایران

مسجد در عین حال، خانه دوم ایرانی‌هاست که در طول سالیان سال، برای اقامه نماز، برگزاری مراسم مذهبی، شنیدن اخبار مهم و خطبه حاکمان وقت و هم‌اندیشی با برادران دینی‌شان پا به آن گذاشته‌اند.

هسته نخست شکل‌گیری بسیاری از شهرهای مهم دوران اسلام، با ساخت مسجد جامع آغاز شده و محور توسعه شهرها بوده است. مساجد، همچنین محل شکوفایی عالی‌ترین نوع هنر معماری و تزیینات وابسته به آن در هر دوره‌ تاریخی است و به همین دلیل هم، مساجد همیشه در فهرست شاهکارهای هنر معماری قرار گرفته‌اند.

در روزهای ماه مبارک رمضان که برای اقامه نماز، ضیافت‌های افطاری و یا دعا در شب‌های قدر، بیش از پیش گذرمان به مساجد شهرمان می‌افتد، بد نیست نگاهی دقیق‌تر و از سر حوصله به زیبایی‌های آنها داشته باشیم.

مطلب پیش‌رو، ۱۰ پیشنهاد برای دعا در شب‌های قدر در مهمترین مساجد تاریخی شهرهای ایران برای شما دارد؛ مساجدی که سده‌های متعدد است میزبان مومنان هستند.

در این انتخاب اگرچه سعی شده تا گزینه‌ها پراکندگی مناسبی در سطح کشور داشته باشند، اما به هر حال عالی‌ترین نمونه‌های مساجد ایران در مرکز کشور و مناطق کویری جمع شده‌اند و گذشتن از آنها در این انتخاب کار سختی است.

برای دریافت تصویر در اندازه بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

شب‌های قدر در مهمترین مساجد تاریخی شهرهای ایران

طراحی از:منصوره درودی