اخبار گردشگری

برج میلاد تهران میزبان جشنواره گردشگری کهگیلویه وبویراحمداست

به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این جشنواره فرصتی ارزنده برای معرفی استان و توانمندی های آن در زمینه های مختلف است و باید به نحو احسن برگزار شود.
وی افزود: همکاری و مشارکت همه جانبه دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اداره کل میراث فرهنگی استان برای برگزاری آبرومندانه این جشنواره ضروری است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: عده ای از خبرنگاران، عکاسان و مستندسازان استان برای پوشش خبری و انعکاس این جشنواره به تهران اعزام شوند.
فیلی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای خدمات رسانی هر چه بهتر به گردشگران کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرهای یاسوج و سی سخت در تعطیلات ۱۴ تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ و تعطیلات سه روزه عید فطر امسال اندیشیده شود.
وی ابراز داشت: در شهر یاسوج سه نقطه شامل پارک ولایت، پارک مهرورزی و پارک اسکان برای ایجاد و راه اندازی بازارچه صنایع دستی پیشنهاد شده که باید یکی از آنها هر چه زودتر تعیین تکلیف و عملیات اجرایی این بازارچه در آن آغاز شود.
فیلی گفت: ایجاد و راه اندازی این بازارچه ها در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد در توسعه و رونق روزافزون حوزه صنایع دستی استان مؤثر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هدف از برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و گردشگری این استان در برج میلاد تهران معرفی هر چه بیشتر آیین ها، فرهنگ، آداب، رسوم و سنن استان به مردم دیگر نقاط کشور است و ساعات بازدید از آن نیز ۱۶ عصر تا ۲ بامداد خواهد بود.
محمود باقری اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره ۲۳ غرفه و هفت سیاه چادر دارد و باید دستگاه های مختلف اجرایی استان نیز حضور شایسته ای در آن داشته باشند.
وی افزود: مشکلاتی در زمینه تأمین هزینه های اسکان و رفت و آمد افراد اعزامی از کهگیلویه و بویراحمد به تهران برای شرکت در این جشنواره وجود دارد که انتظار می رود مسئولان اجرایی استان همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چهارمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین به مدت سه روز و از ۳۰ خرداد تا اول تیر امسال با حضور ۱۷ استان کشور در پارک ولایت یاسوج برگزار می شود.
باقری عنوان کرد: این جشنواره با هدف معرفی هر چه بیشتر عشایر کهگیلویه و بویراحمد و در بخش های عکس، مقاله، فیلم کوتاه، شاهنامه خوانی، موسیقی محلی، آیین های نمایشی و نیایشی، صنایع دستی، کوچ، پخت انواع غذاها، لباس و پوشش، برپایی سیاه چادر و تجلیل از سرداران شهید، چهره های ماندگار و نخبگان عشایر برگزار خواهد شد.
وی ابراز داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی لازم برای خدمات رسانی بهینه به گردشگران این استان در تعطیلات ۱۴ تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ و تعطیلات سه روزه عید فطر امسال را داشته باشند.
باقری گفت: علاوه بر تأمین امنیت مکان های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و تسهیل تردد در جاده های ارتباطی درون و برون شهری این استان باید مبادی ورودی و خروجی شهرها نیز از نخاله های ساختمانی و زباله پاکسازی شوند.
وی اظهار داشت: هتل ها، کمپینگ های اقامتی، میهمانپذیرها و هتل آپارتمان های کهگیلویه و بویراحمد آماده اسکان و پذیرایی از گردشگران ورودی به استان تعطیلات پیش رو باشند.
باقری افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر تأمین مایحتاج و مواد غذایی مورد نیاز مردم و گردشگران ورودی به استان در تعطیلات پیش رو نظارت دقیق نیز بر بازار کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شرکت های خدمات رسان این استان اقدام به قطع آب، برق و گاز در تعطیلات پیش رو نکنند.
باقری عنوان کرد: تأمین زمین برای ایجاد و راه اندازی بازارچه صنایع دستی در شهر باشت حل شد و در شهر یاسوج نیز سه نقطه پیشنهاد شده است.
وی ابراز داشت: در حالی که در دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد اقدام خاصی توسط شهرداری ها برای تأمین زمین به منظور ایجاد و راه اندازی بازارچه های صنایع دستی انجام نشده است.
۷۵۳۵/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


کارگروه گردشگری


کهگیلویه و بویراحمد