اخبار گردشگری

عمارت «آنتیک» تهران نیازمند مرمت است

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، حسن خلیل آبادی درتشریح وضعیت عمارت هفت تن اظهارداشت: براساس گزارش کارشناسان کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران مشخص شد این بنای قاجاری اول مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۴۱۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
وی افزود: این عمارت در امتداد جنوبی چهارسوق بزرگ، ضلع شرقی راسته بازار مسگرها واقع شده و اکنون در اختیار مالک خصوصی است از این رو باید در راستای احیای این بنای ارزشمند اقدامات لازم صورت گیرد تا از بین نرود.
به گفته رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، برخی اخبار مبنی بر تخریب و تغییر کاربری این عمارت تاریخی به پاساژ مطرح شده بود که تاکنون این موضوع تائید نشده و از آنجاکه بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده تخریب آن غیر قانونی است و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود.
وی افزود: به گفته وکیل یکی از مالکان، این خانه سه مالک شخصی دارد که هرکدام به ترتیب، یک، دو و سه دانگ سهم دارند و هر سه نفر تصمیم دارند عمارت را بفروشند زیرا هزینه کافی برای مرمت و احیای این خانه تاریخی در دست نیست.
خلیل آبادی گفت: در گذشته آثار ارزشمندی که در این عمارت وجود داشت، سرقت شده است از این رو مالکان به منظور حفظ و نگهداری بنا تصمیم به فروش آن گرفته اند.
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸/ ۱۰۰۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


عمارت هفت تن


تهران