اخبار گردشگری, تور داخلی

تورهای گردشگری بازی دو سر باخت برای لرستان

پایگاه خبری گلونی در مطلبی با عنوان ‘ تورهای گردشگری بازی دو سر باخت برای لرستان’ نوشت: توسعه گردشگری باز کردن راه‌های هجوم به مناطق دست‌نخورده نیست، گردشگری و طبیعت‌گردی در ابتدا باید برای محیط طبیعی زیان‌بار نباشد و در ادامه بتوان از طریق گردشگران، برای استان کسب درآمد کرد.
در ادامه این مطلب آمده است: با جستجو در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که اشتیاق تورهای گردشگری برای آمدن به لرستان چقدر زیاد شده است.
علاوه بر طبیعت یگانه لرستان که همیشه به‌عنوان استانی با جاذبه‌های گردشگری فراوان شناخته شده است، معرفی و تبلیغ مناطق بکر طبیعی تازه مانند دره شیرز و تنگ هلت در فضای مجازی، جذابیت این استان را نزد تورگردان‌ها و طبیعت‌گردها دوچندان کرده است.
اما این اشتیاق بیش از حد روی خطرناکی هم دارد. این تورها معمولا با تعداد زیاد به لرستان می‌آیند، برخی حتی با خودرو شخصی می‌آیند و کمپ برپا می‌کنند.
تورها می‌آیند و به بکرترین مناطق لرستان می‌روند، نقاطی که ظرفیت این همه گردشگر را ندارند، درختان را نابود می‌کنند، با خود انواع و اقسام مواد شیمایی خطرناک را همراه با شستن ظروف، لباس و بدن خود وارد رودخانه‌ها و طبیعت و محیط پیرامون خود را پر از زباله و پلاستیک می‌کنندکه اینها گوشه کوچکی از خطراتی است که این تورها برای طبیعت لرستان دارند.
توسعه گردشگری لرستان به چه قیمتی؟
حتما کسانی هستند که می‌گویند همه کشور سعی می‌کنند گردشگران را به سمت استان خود بکشانند، پس چرا گلونی و دیگر فعالان واقعی گردشگری و محیط زیست با آمدن این تورها مخالفند؟
باید به آنها گفت که ما مخالف آمدن گردشگر نیستیم. ولی به چه قیمتی؟ به قیمت نابودی طبیعت لرستان؟
از نظر مالی هم اگر بنگریم، باز هم منفعتی در آمدن تورها نیست. تا به حال هیچ کسی از ورود این تورهای پرجمعیت درآمدی کسب نکرده است.
این تورها همه لوازم مورد نیاز خود را در مبدا خریداری می‌کنند و حتی یک فلاسک آبجوش هم در لرستان تهیه نمی‌کنند. این تورها هیچ نیازی به فروشندگان محلی ندارند، به خانه‌های روستایی مناطق گردشگری نمی‌روند، مکان‌هایی که می‌روند هم طبیعی است و بلیتی خریداری نمی‌کنند.
این همه شوق و ذوق برخی برای آمدن تورهای پرجمعیت به لرستان برای چیست؟
این تورها به جز زیان هیچ سودی برای لرستان ندارند چراکه توسعه گردشگری باز کردن راه‌های هجوم به مناطق دست‌نخورده نیست، گردشگری و طبیعت‌گردی در ابتدا باید برای محیط طبیعی زیان‌بار نباشد و در ادامه بتوان از طریق گردشگران، برای استان کسب درآمد کرد.
ورود تورهای گردشگری پرجمعیت به لرستان یک بازی دوسر باخت برای لرستان است، بدون برنامه‌ریزی برای ورود آنها به مناطق گردشگری، باید منتظر نابودی مناطق بی‌نظیر گردشگری لرستان بود.

منبع: پایگاه خبری گلونی

تورهای گردشگری بازی دو سر باخت برای لرستان