اخبار گردشگری

نکات مهم در سفر به دهلی نو

به هر کجای دنیا که سفر می‌کنید، باید به مسائل امنیتی توجه ویژه‌ای داشته باشید. از آنجایی که هند، کشور بزرگ و توریست پذیری است، باید مسائل امنتی در مرکز توجه شما قرار گیرد. در سفر به دهلی نو کلاهبرداران، جیب‌برها و افراد متخلف همیشه در کمین مسافران هستند پس شما باید هوشیار باشید.


اطلاعات کاربردی در مورد دهلی

آداب و رسوم در دهلی

مردم محلی دهلی بسیار مهمان‌نواز هستند و به شدت پذیرای دیگر فرهنگ‌ها می‌باشند. هندی‌ها معمولا در برابر آداب و رسوم گردشگران خارجی انعطاف زیادی نشان می‌دهند، اما اگر می‌خواهید سفر بهتری داشته باشید، حتما به قوانین آنان احترام بگذارید.

  • در هنگام بازدید از معابد و مکان‌های مقدس و همچنین قبل از ورود به خانه‌ها، کفش‌های خود را در بیاورید.
  • به طور کلی از دست چپ برای دادن، گرفتن، لمس کردن، اشاره یا خوردن نباید استفاده کنید.
  • انعام دادن اجباری نیست، اما در رستوران‌های بزرگ معمول است که ۱۰ درصد از مبلغ فاکتور انعام داده شود.

اطلاعات کاربردی در مورد دهلی

پول دهلی

روپیه هند (INR) پول محلی است. هزینه زندگی در دهلی بسیار کم است مثلا یک وعده غذایی قابل توجه کمتر از یک دلار است. کارت‌های اعتباری در رستوران‌های بزرگ و هتل‌ها پذیرفته می‌شود و همچنین دستگاه خودپرداز در سطح شهر به تعداد کافی موجود است.


اطلاعات کاربردی در مورد دهلی

آب و هوا در دهلی

به دلیل سطح بالای آلودگی و رطوبت، ماه های تابستان در دهلی به سختی قابل تحمل است. باران‌های سهمگین موسمی از ماه ژوئیه تا اواسط سپتامبر ادامه دارد. ماه های زمستان از اکتبر تا آوریل لذت‌بخش‌ترین زمان بازدید از دهلی است، زیرا درجه حرارت پایین و میزان خشکیهوا متناسب است.


اطلاعات کاربردی در مورد دهلی

حمل و نقل

رفت و آمد در اطراف دهلی می‌تواند بسیار ناامید‌کننده باشد زیرا جاده‌های اغلب شلوغ و تاکسی‌ها برای حمل از مسافران مبالغ زیادی دریافت می‌کنند. مترو بهترین راه و ارزان‌ترن راه برای رفت و آمد است اما تنها سه خط مترو در دهلی وجود دارد و پوشش بسیار محدود است.
اتوبوس نیز وسیله مناسبی است که خدمات آن کل شهر را پوشش می‌دهد اما فقدان راحتی و فضا یک اشکال عمده است. تاکسی نیز راهی مناسب برای گشت و گذار شهری است به شرط اینکه ترافیک زیاد نباشد.

اطلاعات کلی
جمعیت: ۱۳،۷۸۲،۹۷۶
زبان‌های گفتاری: هندی، اردو، پنجابی، انگلیسی
برق: ۲۴۰ ولت، ۵۰ هرتز
کد تلفن: ۱۱ ۹۱+


مترجم: سحر مردانه
منبع: www.hotels.com