اخبار گردشگری

هیچ موزه نیمه کاره ای تا پایان دولت دوازدهم نخواهیم داشت

محمدرضا کارگر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام تعیین تکلیف همه موزه های درحال ساخت کشور، تصریح کرد: این موزه ها به دو دسته تقسیم می شوند.
وی افزود: موزه های نیمه کاره را که بین ۵ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و تشخیص ما براین بود که انتخابشان به عنوان موزه درست نبوده است، از دستور کار خارج کردیم.
وی ادامه داد: غیر از موارد یاد شده،۲۰ موزه نیمه کاره در حال تکمیل داریم که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم ساخت این موزه ها به نتیجه برسد و ما هیچ موزه نیمه کاره ای به دولت بعد تحویل ندهیم.
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر سرنوشت موزه های نیمه کاره یا موزه های تعریف شده و ایجاد نشده پاسارگاد، موزه مفرغ لرستان و موزه ازبکی نیز تاکید کرد: دولت در این باره سیاستی اتخاذ کرده که بودجه را به جای تاسیس موزه های جدید دولتی، بین موزه های اولویت دار نیمه کاره اختصاص بدهد تا به نتیجه برسند.
کارگر گفت: مثلا برای سال گذشته موزه های بالای ۷۰ درصد در دستور کار قرار گرفت. امسال موزه های ۵۰ درصد و سال آینده موزه های زیر ۵۰ درصد باید تمام شود تا در آینده ما هیچ موزه نیمه کاره ای نداشته باشیم.
وی یادآور شد: باوجود ابلاغیه دولت، در مورد «موزه ازبکی نظرآباد» استان البرز به دلیل اهمیت آن از نظر باستان شناسی و اینکه استان البرز هیچ موزه میراثی ندارد، یک استثنا قائل می شویم که البته تحقق این امر به همکاری و فراهم کردن هزینه ها، شرایط و امکانات استان و منطقه بستگی دارد.
به گزارش ایرنا، کارگر در آخرین اظهار نظر خود در هفته میراث فرهنگی (هفته اخر اردیبهشت) گفته بود که ایران در حال حاضر ۲۵۰ موزه فعال یعنی به ازای هر ۱۲۵ هزار نفر یک موزه دارد که به ادعای وی از نظر سرانه جمعیتی موزه، این میزان دو برابر هدف گذاری کشور چین یعنی هر ۲۵۰ هزار نفر یک موزه تا سال آینده میلادی است.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۵۸۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


موزه


محمدرضا کارگر