اخبار گردشگری

چهلستون اصفهان سه روز تعطیل می شود

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از عاصفه بدر افزود: بزرگترین سازه چوبی و تاریخی کشور در این مجموعه تاریخی قرار دارد و در عین حال مجموعه اصلی کاخ دارای در و پنجره های متعدد چوبی است.
اظهار کرد: برای حفاظت سازه های عظیم چوبی این کاخ در برابر هجوم حیوانات موذی همچون موریانه، عملیات سم پاشی و آفت زدائی از بخشهای چوبی این کاخ در مدت سه روز انجام می شود.
مدیر مجموعه کاخ موزه چهلستون افزود: با توجه به ابعاد گسترده عملیات سم پاشی و احتمال آسیب دیدن گردشگران، ۱۴ تا ۱۵ خرداد که همزمان با ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران , سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد و شهادت امام اول شیعیان جهان است ، این مجموعه تاریخی جهانی تعطیل می شود.
بدر تاکید کرد: بخشهای چوبی برخی بناهای تاریخی اصفهان به دلیل آنکه در سالهای گذشته مورد هجوم موریانه قرار گرفته است، در سالهای اخیر عملیات دفع حیوانات موذی از این بناها صورت گرفته است.
وی یادآوری کرد: از این اقدامات می توان به عملیات اخیر دفع موریانه از بناهائی شامل امامزاده احمد(ع) در بافت تاریخی بازار حسن آباد اصفهان اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، کاخ موزه چهلستون به فرمان شاه عباس اول، بصورت یک عمارت و به منظور انجام امور دیوانی و تفریحی در دولتخانه صفوی در قرن یازدهم هجری قمری بنا نهاده شد.
ویژگی های بسیار مهم کاخ چهلستون، وجود نقاشی های بسیار زیبای هنرمند عصر صفوی ˈرضا عباسیˈ است که به سبک مینیاتور ایرانی، دیوار تالارهای کاخ را تزیین کرده است.
استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان ، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
۶۹۹۴/ ۶۰۲۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بناهای تاریخی


چهلستون