اخبار گردشگری

عراقی‌ها خواهان ورود ایران به پروژه‌های توسعه عتبات هستند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در جشنواره نشان محبت که در آستان مقدس حضرت علی ابن حمزه موسی الکاظم (ع) برگزار شد شوشتری با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه های بزرگی همچون ساخت صحن حضرت زهرا(س) در کنار بارگاه ملکوتی امام علی(ع) در نجف اشرف اظهار کرد: این پروژه با زیربنای ۲۲۰ هزار مترمربع طرحی بسیار زیبا با معماری منحصر به فرد است که تا پایان امسال به تولیت مربوطه تحویل خواهد شد.
وی با اشاره به سابقه تاریخی ۸۰۰ ساله ثبت شده ایرانی‌ها در امر بازسازی عتبات افزود: همه مصالح مورد نیاز برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) از انواع ایرانی تامین شده است و حدود دو هزار نفر در ساخت این پروژه مشارکت دارند که همه آنها ایرانی هستند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: پروژه لاغرسازی ستون های دور ضریح امام حسین(ع) در کربلا به عنوان پروژه بزرگ دیگر از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با هدف بزرگ شدن محوطه داخلی حرم امام حسین(ع) در دست اجرا است.
وی همچنین از اتمام کار لاغر سازی ستون ها تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: تلاش شده تا در اجرای پروژه لاغرسازی ستون ها، معماری حرم امام حسین(ع) حفظ شود.
شوشتری همچنین در این جشنواره به خریداری زمینی به مساحت شش هزار متر مربع در حد فاصل بین خیمه‌گاه و تل‌ زینبیه و حرم امام حسین(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات برای اجرای طرح های مشابه اشاره کرد.
خاورم*۱*۳۸۰**

انتهای پیام /*


فرهنگی


عراق


عتبات عالیات


بازسازی