اخبار گردشگری

تعیین بازرس ویژه/ تعلیق مدیر مدرسه و احتمال تعطیلی مدرسه

به گزارش ایسنا، گزارشات اولیه حاکی از آن بود که گروهی از دانش آموزان پسر یک دبیرستان غیردولتی در مقطع متوسطه اول در منطقه ۲ تهران توسط یکی از مسئولان مدرسه مورد تعرض قرار گرفته‌اند که موجب شکایت والدین این دانش آموزان شده است. این خبر واکنش‌های متعددی از مسوولان تا مردم به همراه داشته است که در ادامه آخرین پیگیری‌ها و اخبار در این خصوص می‌آید:

 

حکم بازرس ویژه وزارتی برای رسیدگی به ماجرای آزار و اذیت دانش‌آموزان تهرانی

 

وزیر آموزش ‌و پرورش به بازرس ویژه وزارتی در مورد رسیدگی به ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان مدرسه ‌ی در منطقه ۲ تهران، دستور فوری داد.

 

سید محمد بطحایی در حکمی حسین بزرگی زاده، مشاور و بازرس ویژه خود را مسئول رسیدگی به ماجرای آزار و اذیت دانش آموزان مدرسه ای در منطقه ۲ تهران کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش در ابلاغ این حکم به بزرگی زاده با اشاره به‌اتفاق بسیار شنیع انجام‌شده در یکی از واحدهای آموزشی منطقه ۲ تهران از وی خواست تا ضمن مراقبت در تسریع پیگیری‌ها، با فوریت و اولویت، تمامی عوامل مرتبط با اتفاق مذکور از ابتدا تاکنون را با گروهی از صاحب‌نظران موضوع مورد بررسی دقیق قرار داده و هرگونه مسامحه احتمالی در هریک از واحدهای سازمانی متبوع که موجب بروز آن شده است را سریعاً گزارش نماید.

 

سید محمد بطحایی در ادامه نامه افزود: ازآنجایی‌که فرد متخلف، نیروی غیررسمی بوده است لازم است نسبت به بررسی نحوه به‌کارگیری مشارالیه و رعایت ضوابط مقرر، دقت مضاعف به عمل‌آورید.

 

 جای خالی نظام سنجش سلامت جنسی و روان در گزینش

 

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر لزوم ایجاد نظام ارزیابی سلامت روان و جنسی برای افرادی که نزدیکترین و بیشترین ارتباط را با کودکان دارند، تأکید کرد.

 

الهام فخاری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تعرض به چند دانش آموز در یکی از مدارس غیر دولتی در منطقه ۲ گفت: این حادثه از نظر اجتماعی مسئله‌ای است که از بعد شهروندی و نمایندگی در شورا متوجه ما نیز هست اما مجلس و دولت می‌بایست در خصوص این حادثه نظارت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه این اتفاق نشان داد که نیازمند یک بازنگری جدی هستیم، افزود: با همه گزینش‌های سیاسی و عقیدتی که در سازمان‌های مختلف همچون آموزش و پرورش برای جذب نیرو انجام می‌شود چطور یک ارزیابی دقیق، علمی و کارشناسی در مورد سلامت روان و جنسی افرادی که نزدیکترین و بیشترین ارتباط را با کودکان دارند، صورت نمی‌گیرد؟.

 

فخاری با بیان اینکه ارزیابی سلامت روان و جنسی اصلا در دستور کار نیست، گفت: پیش زمینه چنین اتفاقاتی این است که نظام گزینش سلامت روان و جنسی نداریم و این علاوه بر مابقی چالش‌های اجتماعی است که می‌تواند به این موضوع دامن بزند.

 

وی با اشاره به اینکه حادثه مدرسه‌ای در منطقه ۲ علامت خطر بزرگ است، یادآور شد: این تعداد دانش آموز از سوی مسئول نظم‌شان ضربه خوردند و در این شرایط چطور می‌توان در مورد شهر امن و دوستدار کودک صحبت کرد. وقتی که اولیه‌ترین اصول را نمی‌توان رعایت کرد.

 

عضو شورای شهر تهران اظهارکرد: در مواردی از این دست که دانش آموزان، کودکان و حتی بزرگسالان مورد سوء رفتار قرار می‌گیرند به دلیل حجم مسئله نمی‌توانند در مورد حادثه صحبت کرده و کشف مسئله طول می‌کشد، این مسئله بحران بزرگ اخلاقی را متذکر می‌شود که به نظر می‌رسد بار دیگر لزوم ایجاد ارزیابی سلامت روان و جنسی افراد را مورد تاکید قرار می‌دهد.

 

تشکیل پرونده قضایی برای آزار جنسی گروهی از دانش آموزان/حکم مدیر مدرسه تعلیق شد

 

روز گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت گروهی از دانش آموزان توسط یکی از مسئولان مدرسه‌ای در غرب تهران منتشر شد که مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران ضمن تأیید این خبر از پیگیری موضوع از سوی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در صورت اثبات جرم انتظار می‌رود که مراجع قضایی با نامبرده به شدت برخورد کند.

 

به گزارش ایسنا، گزارشات اولیه حاکی از آن بود که گروهی از دانش آموزان پسر یک دبیرستان غیردولتی در مقطع متوسطه اول در منطقه ۲ تهران توسط یکی از مسئولان مدرسه مورد تعرض قرار گرفته‌اند که موجب شکایت والدین این دانش آموزان شده بود.

 

کوهستانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: با اطلاع از موضوع عمل غیراخلاقی توسط احدی از نیروهای یکی از مدارس غیردولتی غرب تهران، هیئتی توسط آموزش و پرورش جهت رسیدگی تشکیل گردید.

 

وی افزود: در پی ادعای مطرح شده مبنی بر تحریک تعدادی از دانش آموزان توسط یکی از نیروهای آزاد واحدآموزشی مذکور به عمل غیراخلاقی، پرونده‌ای در مراجع قضایی با شکایت والدین و پیگیری مسئولین منطقه تشکیل شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران گفت: در گذشته هیچ گونه شکایت و مراجعه‌ای از سوی دانش آموز یا خانواده به آموزش و پرورش در این خصوص واصل نشده است. این نیروی آزاد شاغل در مدرسه به عنوان معاون انضباطی جذب شده و عمل غیر اخلاقی وی در همان ابتدای اعلام خبر با حضور بازرسین، رسیدگی و منجر به تشکیل پرونده قضایی شده و از حضور وی در مدرسه جلوگیری گردیده و همچنین حکم مدیر آموزشگاه غیردولتی به حالت تعلیق درآمده است.

 

وی ادامه داد: درضمن مقرر شد با تکمیل پرونده این آموزشگاه در شورای نظارت منطقه، تصمیم گیری نهایی برای توقف فعالیت این آموزشگاه به عمل آید. آموزش و پرورش موضوع را به طور جدی پیگیری نموده و در صورت اثبات جرم، از مراجع قضایی انتظار دارد با نامبرده به شدت برخورد شود.

 

دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری پرونده تعرض به چند دانش‌آموز

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش از صدور دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری پرونده تعرض به تعدادی از دانش آموزان خبر داد.

 

مرتضی نظری در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون اخبار منتشره درباره آزار و اذیت چند دانش آموز پسر در یک مدرسه غیردولتی در غرب تهران اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش از تمام ظرفیت‌های حقوقی و قانونی خود برای پیگیری این پرونده استفاده می‌کند.

 

وی افزود: پیرو این خبر تأسف آور ما تمام قد از حقوق دانش آموزانی که مورد تعرض قرار گرفته‌اند حمایت می‌کنیم.

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه آموزش‌وپرورش با حساسیت ویژه‌ موضوع را پیگیری و بررسی خواهد کرد، گفت: قطعا وزارت آموزش و پرورش در بالاترین سطح ممکن به این پرونده ورود می‌کند و با این تخلف قاطعانه برخورد می‌کنیم.

 

نظری تاکید کرد: فرد خاطی نیروی آزاد بوده که به عنوان معاون انضباطی جذب شده است. در حال حاضر حکم مدیر آموزشگاه به حالت تعلیق درآمده و پرونده این مدرسه ضمن ارسال به مراجع قضایی به شورای نظارت مدارس غیردولتی نیز ارسال شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بابت آرامش خانواده‌هایی که به علت تخطی یک فرد لاابالی به هم خورده کوتاه نمی‌آییم گفت: وزیر آموزش و پرورش دستور ویژه برای پیگیری این پرونده صادر کرده و در دفاع از حقوق دانش آموزان کوتاه نمی آید.